Музей на съвременното изкуство във Вирджиния става пример за устойчивост

Екологичният дизайн и съвременното изкуство вървят ръка за ръка в наскоро изградения “Център Маркел”, дом на Института за съвременно изкуство (ИСИ) при Университета във Вирджиния , САЩ. Разположен на най-натовареното кръстовище в Ричмънд, “Център Маркел” е замислен като образец за устойчивост и търси златен LEED статус заради своите технологии за енергийна ефективност. Изпълнен с естествена дневна светлина с цел намаляване на потреблението на електроенергия, музеят черпи енергия от геотермални кладенци и разполага с над 800 кв. метра зелени покриви, които подпомагат биоразнообразието и спомагат за допълнителна изолация.

Открит миналия месец, новият Институт за съвременно изкуство е свободно достъпен за обществеността и е първата художествена институция на Ричмънд, посветена изключително на съвременното изкуство. Сградата, проектирана от Steven Holl Architects, е с площ от 4100 квадратни метра и се разгръща на три етажа. Всеки от тях е залят с естествена светлина благодарение на големи стъклени стени, прозорци и капандури. Стъклото, чиято прозрачност варира на различните места, филтрира UV лъчите, когато слънцето осветява сградата, а в същото време кара титаново-цинковото покритие на сградата да блести.

Лоби, офиси, кафене, бар, зала с 240 места, както и концепцтуален магазин, заедно с 400 кв. м. галерия заемат първия етаж и са свързани с външна градина, наречена “Полето на размислите”. Вторият етаж се състои от две галерии, интерактивна “учебна лаборатория” и публично достъпна озеленена тераса. На последния етаж има галерия с високи стени в допълнение към административните офиси и заседателната зала.

“Проектирахме Центъра да бъде гъвкав, ориентиран към бъдещето инструмент, който … да служи като катализатор за трансформационните възможности на съвременното изкуство”, каза архитектът Стивън Хол.

Облицован със 100% рециклируема външна облицовка от титаново-цинкова сплав, центърът ще търси златен LEED статус. Той черпи енергия от 43 геотермални кладенеца, които захранват вградената лъчиста подова система. Местни видове растения са вплетени в ландшафтния дизайн, както и върху зелените покриви, които покриват три от четирите покрива на галериите. Почти една трета от материалите, използвани по време на строителството, са рециклируеми, а почти една четвърт от тях са с местен произход.

    

Снимки: Айвън Баан

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*