Електромобилите могат да спестят милиарди от съхранение на енергия

Използването на електрически превозни средства (ЕПС) като средство за съхранение на енергия може да премахне необходимостта от изграждане на скъпоструващи стационарни акумулаторни системи за електричеството от възобновяеми източници. Това е основната констатация на ново проучване на Националната лаборатория “Лорънс Бъркли” в Калифорния, САЩ, публикувано този месец в “Писма на екологичните изследвания”.

В своето изследване учените са разгледали въпроса за мащабно внедряване на възобновяеми енергийни източници в енергийната мрежа, свързаните с това проблеми като променливостта (през деня свръхпроизводство, вечер пиково търсене) и как оркестрираното зареждане на електромобилите в една мрежа може да помогне за смекчаване на тези проблеми.

“Тестоватаплощадка” в проучването е щатът Калифорния заради амбициозните му и конкретни цели за екологичен транспорт и възобновяема енергия.

“Калифорния има амбициозни цели за декаборнизиран транспорт, със задължително въвеждане на 1,5 милиона нулевоемисийни коли до 2025 г., повечето от които ще бъдат електромобили,” каза водещият автор Джонатан Койгнард от лабораторията Бъркли. “Има и цел за енергията от възобновяеми източници: 33% от тока в мрежата трябва да идва от възобновяеми източници до 2020 г. и 50% до 2030 г”

“С премахването на необходимостта от изграждане на нови стационарни акумулаторни блокове електромобилите могат да осигурят двойна полза – декарбонизиране на транспорта и едновременно с това намаляване на капиталовите разходи за мащабната интеграция на възобновяемите енергийни източници,” заяви съавторът на изследването д-р Джефри Грийнблат. “Тези ползи не се ограничават до Калифорния, а са приложими в целия свят всякога, когато електромобилите и възобновяемите енергийни източници станат по-широко разпространени”.

Използвайки данни и прогнози от мрежовия оператор в щата, изследователският екип е анализирал три сценария:

1) ако електромобилите се зареждат без централизиран контрол;

2) ако ЕПС са интегрирани в електропреносната мрежа с оркестрирано еднопосочно зареждане (V1G),

3) ако ЕПС са интегрирани в електропреносната мрежа с оркестрирано двупосочно зареждане (V2G).

Резултатите показват, че задължителните цели на Калифорния за съхранение могатда бъдатпостигнати с оркестрирано зареждане на V1G превозни средства. Откритието е значително, тъй като V1G електромобилите са лесно достъпни днес при съвсем малко добавени разходи в сравнение с ЕПС с без централизиран контрол на зареждането.

“Няколко милиарда долара капиталови инвестиции може да бъдат спестени, ако електромобилите се използват вместо стационарни системи за съхранение на електричеството,” коментира Ссавторът д-р Самвег Саксена, също от лабораторията. “Тези спестявания могат да бъдат пренасочени към по-нататъшно ускоряване на разгръщането на чистите превозни средства и интегрирането на електромобилите в мрежата – могат дори да се използват, за да се заплаща на собствениците на електомобили, когато техните автомобили са свързани в мрежата с цел контролирано оркестирано зареждане”.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*