Париж удря спирачкa на схемата за споделени електромобили

Париж реши да „дръпне шалтера“ на схемата за споделени електрически автомобили в града, която някога бе приветствана като бъдещето на градския транспорт. Сега обаче градската управа реши да анулира договора с изпълнителя заради нарастващите загуби на схемата.

Повече от 4000 хечбека от сребристия модел Autolib завладяха улиците на френската столица. На всеки няколко пресечки има станции за тях. Схемата се радва на над 150 000 абоната. Въпреки това досега тя не успява да се докаже като икономически жизнеспособна – въпреки обещанията на своя оператор Bollore Group, че след като бъде напълно разгърната, няма да струва нищо на града.

Миналия месец конгломератът, който използва схемата за демонстриране на своята технология за електрически батерии, съобщи на градските управници, че Париж ще трябва да плаща по 46 млн. евро годишно през следващите пет години, за да покрие очаквания дефицит от 294 млн. евро. Кметът Ан Идалго нарече искането „абсурдно“. Депутатите от Париж и предградията му, участващи в схемата, гласуваха за анулиране на договора веднага, вместо да го оставят да изтече през 2023 г., както бе планирано по-рано.

Bollore, която казва, че е изправена пред „сметка на стойност 60 милиона евро“, заяви, че ще даде на съд градската управа.

Абонатите на Autolib се радват на лекотата на използване и достъпността на услугата за споделени електромобили. Всеки автомобил обаче бива използван средно само 4,5 пъти на ден, сочи статистиката. Това не е достатъчно, за да покрие разходите за поддръжка на автопарка.

Системата също така се бори да напасне предлагането с търсенето, тъй като автомобилите, заемани в зоните с по-силен трафик, често се озовават паркирани там, където доста по-малко хора ги търсят.

Появата на услуги за споделено возена като Uber и електрическите мотопеди под наем през последните години също „отвлякоха“ част от потребителите на Bollore.

„Хората, живеещи в градските центрове, станаха мултимодални: те все повече преминават от една форма на транспорт към друга“, казва Николас Лувет от „6t” – консултантска фирма, специализирана в транспорта.

Около 250 служители ще останат без работа, ако наистина бъде прекратена работата на схемата за споделени електромобили в Париж.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*