В Сан Франциско подготвят ферибот с водородни горивни клетки

Плановете за пускане на вода на първия американски ферибот с нулеви емисии получиха мощна подкрепа тази седмица, след като разработчикът Golden Gate Zero Emissions Marine обяви, че е получил безвъзмездна помощ в размер на 3 млн. долара от Калифорнийския борд по въздушните ресурси (CARB). Фериботът ще се задвижва от водородни горивни клетки. Получените средства ще помогнат за неговото изграждане в опит да се намалят както замърсяването на въздуха, така и въглеродните емисии.

Планираният плавателен съд е наречен „Water-Go-Round“. По време на движение водородните горивни клетки отделят само водни пари.

Компанията каза, че фериботът ще може да работи два дена, без да се налага да зарежда с „гориво“. Това ще е рентабилно решение в борбата срещу проблема със замърсяването на океана.

„Заедно с нашите партньори ще покажем на нашата общност, че има дългосрочно решение за … драстични намаления на замърсяването и парниковите газове,“ каза д-р Джоузеф У. Прат, главен изпълнителен директор на GGZEM, в изявление.

Сумата от 3 млн. долара е предоставена от CARB чрез метна програма за инвестиции в климата, която мобилизира средства, набрани чрез държавната схема за търговия с въглеродни емисии.

Фериботът с водородни горивни клетки ще е дълъг 21 метра. Ще има максимална скорост от 22 възела и ще бъде задвижван от двойка електродвигатели с мощност 300 кВт, използващи независими електрически задвижвания от BAE Systems. Мощността ще се генерира от 360 килограма горивни клетки с протонна обменна мембрана и литиево-йонни батерии.

Като част от първоначалните тестове корабът ще бъде пуснат в експлоатация в средата на 2019 г. Той ще кръстосва залива на Сан Франциско, а през това време данните от проекта ще бъдат събирани и оценявани независимо.

Графика: Golden Gate Zero Emission Marine

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*