Брюксел се бои, че авто-производителите мамят тестовете за емисии

Европейската комисия е открила доказателства, че производителите на автомобили вече манипулират тестовете за емисиите спрямо новите климатични правила на ЕС, които влизат в сила през 2020 г., съобщи Financial Times.

Съвместният изследователски център на ЕС (JRC) заяви, че е намерил доказателства в 114 набора от данни, които сочат, че някои производители на автомобили “конфигурират своите тестови превозни средства по такъв начин, че измерването на Световно хармонизираната тестова процедура за леки автомобили WLTP да бъде напомпана”, цитирайки неофициално резюме. Имена на конкретни автомобилни производители не се споменават.

Новата процедура WLTP се основава на данни за реалното шофиране, а не на теоретични сценарии.

Белгия говори за “ясен риск” производителите на автомобили да създадат “изкуствено увеличение” на емисионните стойности за 2020 г. – годината на преход, когато ще бъде определена нова базова линия за вредните емисии. Спрямо нея имено ще бъдат измервани по-нататъшните намаления.

“Чрез манипулирането на WLTP те мамят целите за 2025/2030 – още преди да са договорени”, каза изпълнителният директор на Clean Energy Group за транспорта и околната среда Уилям Тодс.

Съвместният изследователски център на ЕС заяви, че данните от изпитания на две коли са показали умишлено изкривяване. Тестовете се извършват, като се започне с изчерпана батерия, след което се консумира допълнително гориво, за да се зареди батерията по време на теста, според доклада. Функцията “стоп-старт”, системата за изключване на двигателя при работа на празен ход са били изключени. Заедно с това са установени и “стратегии за превключване на предавките”, при които автомобилите са задвижвани с предавки, “които биха предизвикали значително увеличение на емисиите на въглероден диоксид”, гласят констатациите на JRC.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*