Разработиха електролит за незапалими батерии с 50 000 цикъла на зареждане

Иновативна батерия, която е незапалима и може да издържи 50 000 цикъла на зареждане и разреждане, е създала младата компания за батерии Innolith AG. Наскоро тя обяви пускането на пазара на своята технология за неорганичен електролит за подобряване на литиево-йонните батерии, предназначени за съхранение на енергия в мрежа.

Според компанията, използването на новия тип електролит позволява смекчаване на присъщите ограничения на литиево-йонните батерии. Новият електролит за батерии, разработен от фирмата, позволява до 50 000 цикъла на зареждане. Подобна продължителност на живота би намалила ефективно разходите на мрежовите оператори за системи за съхранение на енергия.

Не по-малко съществена е друга характеристика на електролита – той елиминира запалимостта. Химическата формула обаче остава тайна на фирмата.

На настоящия първи етап Innolith се готви да започне съвместно производство на батерии, без да уточнява нито мястото, нито конкретния производител, с който ще партнира. При всички положения фирмата е “много добре утвърдена и известна компания”, казва председателят на борда на Innolith Алън Грийншийлдс.

Innolith има производствен цех с 60 служителя в Брюшал, Германия, където химиците и инженерите на фирмата разработват технологията. На това място се извършват базовите проучвания и разработката на клетки, системи управление на батериите и охлаждането им, осигурява се инженерна поддръжка за производителя и валидиране на производствения процес.

Innolith ще доставя електролита си на производителя на батерии, който на свой ред ще произвежда самите акумулатори. Грийншийлдс подчерта, че чрез това партньорство компаниите ще бъдат тясно свързани и че това не е само сделка за доставка.

Що се касае до въпроса дали технологията може да бъде доставяна на всеки производител на акумулатори за интегриране в литиево-йонните батерии, шефът каза, че “новият електролит изисква различен дизайн на батерията. По-високата проводимост означава, че клетките изискват електроди, които да са десет пъти по-дебели. Така че модерните структур на литиевите батерии … не са приложими за новите електролити”. Той обаче казва, че съществуващата архитектура на батериите с никел-метал-хидрат (NiMH) би била подходяща за технологията.

В средносрочен план Innolith има за цел да предоставя лицензи и електролити на производители, които са готови да произвеждат с новия тип.

Снимка: Innolith AG

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*