3 ползи от етикетите за въздействието върху климата за храните

Поне три са ползите от въвеждането на етикети за храните, които разкриват въздействието върху климата от тези продукти. Това твърди Джоузеф Поуър –  земеделски изследовател в Университета в Оксфорд, по повод решението на Дания да въведе климатични етикети за храните.

Първо, производителите ще трябва да измерват въздействието си по еднакъв начин, казва Поуър. Те ще знаят, че са отговорни за резултатите. Без мониторинг е трудно да се намерят начини за намаляване на емисиите, но когато системата за етикети заработи, това може да бъде много ефективно решение.

Второ, задължителните етикети подкрепят устойчивото потребление. В момента има около 460 доброволни екологични етикета за храни, които производителите могат да използват, ако решат. Примери за това са маркировките на Rainforest Alliance и RSPO за палмовото масло. Но те имат малко влияние, отчасти защото “производителите, които вече работят при ниска степен на въздействие, удостоверяват това, докато производителите с голямо въздействие върху околната среда не слагат какъвто и да е етикет”. Задължителните етикети обаче “биха насърчили повече хора да мислят за избора си”. По този начин и производителите с високо въздействие върху околната среда ще имат повод да се замислят какво пращат в магазините.

Трето, задължителните екологични етикети ще създадат информация за хранителната система – а днес тази информация е оскъдна. Това би могло да доведе до по-добро използване на субсидиите и данъците, за да се насърчават добрите екологични практики, да се стимулират устойчивите модели на работа и да се развие кръговата икономика.

Въздействието върху околната среда очевидно е доста сложно нещо, за да се оцени и се побере върху един малък етикет, казват критиците на идеята. Поуър обаче е на мнение, че всяка форма на усилие е по-добра стъпка от това да не се прави нищо.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*