Motorola прави лесно поправянето на телефона самостоятелно

Телекомуникационната компания Motorola разшири продуктовата си линия от клетъчни телефони и лаптопи, предлагайки и комплекти за ремонт на мобилни телефони за своите мобилни устройства. С това фирмата прави очевидна и решителна стъпка в посока “кръгова икономика” поне що се касае до собствените й продукти.

В партньорство с iFixit – сайт, базиран на wiki, който учи хората как да поправя почти всичко самостоятелно – Motorola започна да продава комплекти от резервни части, инструменти и инструкции за всичките си нови телефони.

Самостоятелният ремонт е често срещан в категории техника като домакински електроуреди и автомобили, но е слабо популярен при потребителската електроника. Мнозина вече предпочитат Fairphone – модулен мобилен телефон с инструкции за ремонт, предварително заредени в устройството – заради възможността да подменят повредените части сами и по този начин да имат телефон с безкраен живот. Но Motorola е първата от големите компании за смартфони, която предлага подобна услуга.

“Motorola отчита, че това е начин да се подобри преживяването за нейните потребители”, коментира главният изпълнителен директор на iFixit Кайл Виенс. Макар че клиентите навярно ще купуват продукти от марката по-рядко, Motorola предполага, че увеличените възможности за ремонт ще изградят лоялност към марката. Според Виенс, в неотдавнашно проучване сред потребителите на iFixit 95% са заявили, че успешният ремонт на продукт от един производител ги прави по-склонни да купуват и други продукти от същия производител.

“Всеки трябва да има възможността да поправя собствените си неща”, казва Виенс. “Независимо дали хората ще решат да го направят или не, това трябва да си е тяхно решение. Мисля, че е най-добре да има портфолио от опции: да можете да изпратите телефона си в сервиз на Motorola да гопоправят, да има местни сервизи за поправка, както и да можете да си го поправите сами вкъщи. Всяки от тези опции е удобна за различен тип хора … Марките ще трябва да се срещнат с клиентите си там, където са клиентите”.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*