V2X проект търси как да останем в „зелената зона“ на светофарите

Комуникацията между превозните средства и инфраструктурата (накратко V2X) се очаква да формира един от стълбовете на революцията в автомобилния сектор. Един от интересните проекти в тази област е „Съветник за отпимална скорост за зелена светлина“ (накратко GLOSA) – съвместен изследователски проект на Jaguar Land Rover с финансиране в размер на 20 милиона британски лири. Неговата задача е да помогне на шофьорите да “получат” зелена светлина, където и да отидат, а изпитанията се провеждат със специално оборудван F-Pace.

Използвайки интернет връзка, колата “разговаря” с градските инфраструктури, за да разбере времената на светофарите, които предстои да достигне. Тогава тя използва GPS и данните за скоростта си, за да определи с каква точно скорост трябва да се движи, за да „хване” предстоящата зелена светлина. Вътре в колата въпросната скорост се показва в „малка зелена зона”, така че водачът може да се стреми да я достигне.

Очевидно подобна система не може да вземе предвид трафика, който може да смущава движението по дадения маршрут. Тя няма и да спаси на 100% водача от червена светлина. Със сигурност обаче системата може да спести и малко гориво, и малко разочарование на водачите, докато автомобилният сектор ни тласка към един свят, където всичко това ще се случва автоматично в автономни автомобили.

Други инициативи, подложени на тестване в рамките на проекта GLOSA, включват проследяване на местата за паркиране в реално време, аварийна сигнализация за превозното средство и интересна система за управление на пресичането, която информира шофьорите дали към дадено кръстовище идват и други автомобили от двете страни – системата може да „предложи реда, по който автомобилите да преминат на кръстопътя“ – очевидно нещо, което ще има голямо значение при автономните автомобили.

Изображения: Jaguar Land Rover

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*