Google данни сочат, че общественият интерес към опазването се увеличава

Интересът на обществеността към опазването на околната среда нараства, според нов анализ, оповестен от Принстънския университет.

Въз основа на адаптирана версия на Google Trends – система, която проследява търсенията на потребителите в Google – учените са установили, че хората търсят информация за опазването точно толкова често, колкото и за изменението на климата. Макар че изследователите не могат да кажат със сигурност защо точно хората са търсили информация по въпроса, те са уверени, че резултатите говоря т за интерес от страна на обществото и по двете теми. Авторите на доклада подканват природозащитниците да подхранват този нарастващ интерес и да търсят средства да го превръщат в действителна подкрепа за опазване на природата.

“Някои хора имат притеснения, че с нарастването на обществения интерес към изменението на климата въпросът за опазването на околната среда става по-маловажен, но сега ние откриваме, е точно обратното”, каза водещият автор Зузана Буривалова, научен сътрудник в университета.

Самата Буривалова е била един от хората, които се опасяват, че обществената загиреност относно опазването на околната среда намалява. Чудела се дали това се дължи на сложните думи, които природозащитниците използват – такива като „биоразнообразие“ – или има други причини за намаляването. Това била и причината тя да даде началото на проекта за проучване на интереса към опазването.

Е, оказало се, че интересът към опазването всъщност нараства. Особено ярка е тенденцията на увеличение в периода 2004-2017, отчита анализът на Google Trends. Интересна подробност е, че по това време голяма част от търсенията идват от страни от Източна Африка, Индия и Непал.

„Ние разбираме, че интересът не означава непременно подкрепа“, казва Буривалова. „Така че учени и практици по опазването трябва да продължат да проучват нови начини за комуникация на научните си открития, например чрез сътрудничество с преподаватели, журналисти, блогъри“.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*