В Лондон велосипедистите харчат по магазините 40% повече, отколкото шофьорите

Ново изследване на „Transport for London“ (TfL) сочи, че хората, които ходят пеш, карат колело или използват обществения транспорт, харчат в местните магазини повече от водачите на МПС. Проведено от Матю Кармона от лондонската школа по планиране „Бартлер“ при Университетския колеж, изследването разкрива, че тези, които не са в коли, харчат 40% повече месечно в кварталните магазини, отколкото шофьорите.

Наблюденията са проведени в района на Лондон, който в последно време бе обект на редица подобрения в „холандски стил“, като например добавянето на велосипедни алеи. Подходът „Зравословни улици“ на „Transport for London“ включва проектирането на улици с мисъл за хората, с цел лесен пешеходен или велосипеден достъп.

„Това изследване на нашия нов онлайн център показва връзката между създаването на приятни пространства, където хората искат да прекарват времето си, с по-добрите резултати за бизнеса“, заяви директорът по транспортната стратегия на TfL Лили Мацън.

В областите, където са направени нововоъведения в посока по-удобен за пешеходство и колоездене град, броят на хората, които се разхождат по улиците, се е увеличил с 93%. Освен това хората прекарват много повече време „на улицата“ – налице е 216% увеличение на активностите на открито, т.е. когато хората се занимават с ходене, пазаруване, отсядане на кафе.

Благодарение на подобренията се е увеличила търговската стойност на имотите в областите, които сега са по-удобни за пешеходство и колоездене. Освен това е налице спад със 17% на свободните търговски зони.

„Тъй като фирмите в Лондон наистина се борят да оцелеят, трябва да направим всичко възможно, за да ги подкрепим,“ коментира лондонският комисар по въпросите на ходенето и колоезденето Уил Норман. „Адаптирането на нашите улици, за да могат повече хора да ходят и да се движат, ги прави по-чисти, по-здравословни и по-приветливи, но и насърчава повече хора да пазаруват на местно ниво“.

От: София – зелена столица

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*