Изкривявания в е-търговията я правят вредна за околната среда

Всеки харесва удобството на политиката за „безплатното връщане“ – възможността да поръчаш от електронен магазин два чифта от, да речем, дадена дреха, да задържиш размера, който ти пасва, и да върнеш другия – безплатно. Но тази практика има вредно въздействие за околната среда. Някога хвалена като щадяща за природата, сега електронната търговия започва да става опасна за природата ни – поради описаната политика. Неотдавнашно британско проучване разкри, че повече от 40% от облеклата, закупени онлайн, се връщат.

„Вместо камионът за доставки да пътува до дома Ви и обратно, доставяйки пратката, той трябва да отиде още веднъж до къщата ви, а след това да върне вещта при търговеца“, казва Хлое Миколайчак, координатор на „Модна революция“ – инициатива за намаляване на вредната пракика на връщане на поръчаните стоки. „Това буквално удвоява количеството километри, които един камион изминава – просто защото някой не хареса това, което си е поръчал. В световен мащаб явлението оказва огромно въздействие върху околната среда и трафика“.

„Модна революция“ е британска неправителствена организация, чиято мисия е да промени радикално начина, по който модната индустрия добива своите суровини и произвежда и предлага дрехи. Освен това НПО-то се бори дрехите да се произвеждат по безопасен и честен начин.

Сега организацията е съсредоточила усилията си в кампания за осъзнаване на вредите от „безлатното връщане“ до електронни магазини. За да не вредим на природата, трябва да обмисляме внимателно поръчките си от е-магазините, казват от „Модна революция“. Ако наистина желаем дадена стока, добре е да направим проучване кой точно размер ще ни свърши работа, за да не се налага да го връщаме или заменяме за друг. Хубаво е – когато е възможно – използваме групови поръчки. Ако все пак сме се сдобили с нещо, което не ни пасва или не ни харесва, то можем да помислим да го подарим на някой приятел или близък.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*