Канадски хидроплани заменят керосина с батерии

Канадският авио-оператор Harbour Air, който транспортира пътници по крайбрежието на Британска Колумбия с хидроплани, ще се електрифицира изцяло съгласнонов договор, подписан тази седмица с американския производител на двигатели MagniX Technologies. Компанията ще работи по стартирането на полети, обслужвани с изцяло електрически хидроплани. Фирмата има най-големия в света търговски флот от хидроплани.

В момента сделката е в очакване на регулаторно одобрение. Първите търговски полети с електрическите хидроплани трябва да започнат от края на 2021 година.

“Harbor Air за първи път демонстрира ангажимента си за устойчивост, като стана първата изцяло въглеродно-неутрална авиокомпания в Северна Америка през 2007 г. Това стана чрез закупуването на въглеродни компенсации”, казва Грег Макдугал, основател и главен изпълнителен директор на Harbour Air. „Чрез нашия ангажимент за положително въздействие върху живота на хората, общностите, в които оперираме, и околната среда ние отново променяме представите за авиацията”.

Harbour Air оперира 12 маршрута в Канада и извън страната, включително превозва пътници между Ванкувър и Сиатъл. Всяка година със самолети на компанията се возят повече от 500 000 пътници.

Първият самолет, който ще мине трансформацията, е шестместният самолет Harbour Air De Havilland DHC-2 Beaver, който ще замени резервоара си за керосин с електрически двигател и литиево-йонна батерия. След като бъде електрифициран, самолетът ще има пробег от 160 километра. Подобен капацитет е достатъчен за около час полетно време, което е два пъти повече от средното времетраене на полет на Harbour Air.

Снимка: Harbour Air

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*