Volvo с отличие за използване на рециклирани пластмаси в колите си

Volvo Cars aims for 25 per cent recycled plastics in every new car from 2025

Престижните награди Plastics Recycling Awards Europe за поредна година отличиха компаниите с особено принос за рециклирането на пластмаси. Volvo се нареди сред победителите на официалната церемония, която се състоя в Амстердам. Компанията спечели награда в категорията автомобилен, електрически или електронен продукт на годината.

В категорията за сгради и стоителство призът отиде при MPO Easy Channel на Multiport GmbH. Отличието за рециклирани пластмаси в сектора на домакинските потреби и продуктите за развлечение бе връчено за PBD Collection Bag на Cedo Folien- und Haushaltsprodukte GmbH. Бутилка за вино от рециклирани полимери донесе приз на Garçon Wines sustainable 100% rPET в категорията за рециклирани пластомасови опаковки. Жан де Белдер от Procter & Gamble стана „посланик“ на рециклираните пластмаси в индустрията, а за продуктова технологична иновация приз бе връчен на Ampacet за REC-NIR-BLACK. При машините за рециклиране за водеща иновация бе избрана системата за каскадна екструзия COREMA на INTERSEROH Dienstleistungs GmbH и EREMA Engineering Recycling Maschinen und Anlagen Ges.m.b.H.

Призът на Volvo е свързан със специално конструираната версия на XC60 T8 Twin Engine plug-in hybrid SUV, изградена предимно от рециклирани пластмасови материали. Тя изглежда по идентичен начин на вече съществуващия XC60, но някои от пластмасовите му компоненти са подменени с техни еквиваленти, съдържащи рециклирани материали. Така например централната конзола в интериора на автомобила е изградена от възстановими влакна и пластмаси, добити от преработени риболовни мрежи и морски въжета. За изработката на седалките са използвани нишки от пластмасови бутилки. Същите материали, в допълнение с рециклиран памучен микс от отпадъчни текстилни парчета, се съдържат в стелките. А вече употребявани седалки от стари Volvo автомобили са послужили за изработката на звукоизолиращия материал под предния капак.

Моделът е символ на стремежа на Volvo от 2025 г. във всеки нов автомобил поне 25% от използваната пластмаса да бъде от рециклирани материали.

Припомняме, че през 2017 г. Volvo пое ангажимент да намали влиянието си върху околната среда, а първата стъпка в постигането на тази задача бе решението всички автомобили на бранда, произведени след 2019 г., да са електрифицирани. Наред с това от Volvo са решени до 2025 г. електрическите автомобили да съставляват 50% от глобалните продажби на фирмата.

Снимка: Volvo

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*