Електрическият автомобил Lightyear One се зарежда от слънчеви панели

Новото поколение електрически автомобили е на път и най-новото попълнение в редиците им е Lightyear One – превозно средство, способно да използва слънчева енергия за зарежданена батерията си, при това докато е на път. В момента колата е във прототип. Очаква се модерното возило, покрито със слънчеви панели, да се появи по реалните улици през 2021 година.

Lightyear One е разработен от група дизайнери, дълбоко очаровани от концепцията за превозни средства, захранвани от слънцето. Всъщност те са бивши студенти от Университета в Айндховен и като такива неотдавна спечелиха състезанието World Solar Challenge три пъти – със соларните си автомобили „Stella“, проектирани именно за движение със слънчева енергия. Сега младите хора са решили да се съсредоточат върху реално превозно средство, готово за реалните пътища.

Елегантният дизайн със сигурност ще привлече вниманието, особено със своите 5 квадратни метра слънчеви панели, монтирани на покрива. Това допълнение всъщност осигурява достатъчно мощност за 12 км / час или около 13-13 км допълнително зареждане. Не звучи много, а по отношение истинскот пътуване наистина не е, но пък си е добра стъпка към бъдеща напълно слънчева кола.

В действителност соларният масив само леко подсилва батерията, но не ще да е основният източник на енергия. Затова колата се зарежда като обикновен електромобил, само че много по-бързо. Lightyear One може да се справи с 60kW бързо зареждане, осигурявайки си заряд за 507 км за един час. Може би областта, в която Lightyear One наистина е феномен, е пробегът- общо около 700 с едно зареждане. Това май надхвърля сегашния рекорд на Tesla Model S.

Подобно на Tesla, Lightyear One се надява да се хареса на любителите на спортните автомобили със своя лек и елегантен дизайн. След това обаче трябва да се отбележи и, че ускорява от 0 до 100 км/ч за 10 секунди. Високопроизводителната и енегийно ефективна кола ще може да се зарежда на всякакви зарядни станции и това ще я направи достъпна навсякъде по света. Друг е въпросът дали цената й ще позволи да е достъпна.

 

Изображение: Lightyear One

1 коментар

  1. Тази разработка е толкова важна и значима за човечеството, а е отразена с толкова много безразличност, че няма как да не го отбележа. От около 15 години чакам някой екип да я сътвори, от когато виждах такива нейни бледи копия, сътворени по 1-на бройка в нечий гараж из България. Уникално значимото е, че тази разработка трябва да се третира като вечна машина- перпето-мобиле, доказващо се от непрекъснато допълващата се мощност в себе си.
    Ще дам един простичък пример- живея и работя в София, като работата ми се намира на 9 км. от дома ми, което прави 18 км. дневно, регенериращи се през деня само за 1ч. и 15 мин. което ще рече, че колата ще е винаги заредена на мах! През уикенда пътувам до вилата-40 км., които се възстановяват само за 3ч. и малко. Когато се потегли на дълъг преход, към черноморието например, аз трудно ще издържа да не спра за почивка поне 1 път за 30-40 мин. за сандвич и тоалетна, а ако съм и с домашните- и по-често. При 10 часов слънчев ден, се генерират 120 км. пробег. Разстоянието е средно 400 км., а пробега е 700км., които започват да се възстановяват още при потеглянето. Излиза, че тази кола има разход само на 280 км., а не 400. Тези 280км. се възстановяват само за 2 дни и 3 часа., а престоя ни там е винаги повече от 5 дни, даже и с малките обиколки по близките курорти. Тази уникална разработка ще е винаги заредена на макс и няма да има нужда от дозареждане в живота на 90% на нормалните хора. Това е перпето мобиле!
    Даже и да е облачно и с намалено слънце, ток продължава да се произвежда. А през зимата КПД-то му се увеличава и самозареждането е ускорено.
    За това за този уникат се чудя защо статията за него е толкова суха и беззначителна?
    Дано излезне на пазара в обещания срок. Убеден съм, че Илон Мъск ще се опита да ги догони, понеже той вече изостава.

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*