Най-големият електрически ферибот в света направи първото си пътуване

Технологията на електрически транспорт се разпространява отвъд автомобилите към тежкотоварните камиони, самолетите, хеликоптерите, лодките, а сега и фериботите. Датският фериботен лайнер Ellen, който направи първото си пътуване по-рано този месец между датските острови Аеро и Алс, претендира да е най-големият изцяло електрически ферибот в света.

Електрическото задвижване все още е предизвикателство за корабоплаването на дълги разстояния. Затова електрическите фериботи за къси разстояния изглеждат нещо разумно и подходящо.

Подобни електрически фериботи се движат в Норвегия от 2015 г. насам, но никой не е толкова голям като Ellen. Този ферибот е дълъг почти 60 метра и може да превозва до 30 автомобила и 200 пътника. Той се задвижва от 4,3 мегаватчасова литиево-йонна батерия, направена от компанията Leclanche.

Компанията проектира специализирани системи за корабни акумулатори със специализирани системи за предотвратяване и гасене на пожари и собствен специален дизайн.

Изпълнителният директор на Leclanche Анил Сривастава казва, че новият ферибот ще елиминира емисии, равни на 2000 тона въглероден диоксид годишно и 42 тона азотни окиси, както и 2,5 тона прахови частици и 1,4 тона серен диоксид.

Фериботът Ellen е „предвестник на нова ера в търговския морски сектор“, каза Сривастава. „Този проект показва, че днес можем да заменим парните кораби, задвижвани от въглища, с такива, задвижвани от чиста енергия, и по този начин да допринесем за борбата срещу глобалното затопляне и замърсяването – и да подобрим благосъстоянието на нашите общности.“

2 коментара

  1. до „wtf ve“ 🙂

    ами я ни светни за емисиите дето са от производството на тока , щото в норвежко тока от хидроцентрали ? и я ни светни за емисиите за производството на литиеви батерии … само говорите по форумите , а като стане да посочиш цифри от научно изследване , не от някой анонимен сайт , мълчите като партизани …

  2. Сривастава защо прави сравнение с ПАРНИ КОРАБИ НА ВЪГЛИЩА??? Човека изглежда е доста умпопомрачен по време на интервюто.

    За тези електрически превозни средства се говори, така всякаш всички са малоумни. Не се споменават емосиите за производствто на тока. Не се споменават бруталното количество емосии за производството на батериите и тн…за тези два пропуска сме свидетели постоянно, но да се правят сравенения с парни двигатели на въглища вече е ново 5.

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*