Michelin може би ще произвежда гуми за електромобили в Румъния?

Френският производител на гуми Michelin, притежаващ три завода в Румъния, е в процес на подготовка на нови проекти за завода си за гуми в Залау и може би ще започне да произвежда гуми за електрически автомобили във Флорещи, съобщи Ziarul Financiar.

В заводите на дружеството я Румъния в момента работят около 3200 души. От тях 300 са ангажирани във фабриката в Залау, където се произвеждат стоманени нишки. 1400 души работят в завода в Силвания, където се правят гуми за камиони. Други 1500 работят в производственото звено във Флорещи, където се правят гуми за леки автомобили.

„Ние правим много неща в Румъния, включително инженерните операции. Обмисляме някои специални проекти за Залау, но не мога да кажа нищо повече сега…,“ заяви Пит Селек, член на борда на директорите на Michelin и президент на поделението за гуми за камиони, цитиран от Ziarul Financiar.

В Румъния в края на 2008 г. и първите месеци на 2009 г., Michelin намали работната седмица с цел адаптиране на производството към търсенето. Дейността бе възстановена на предишното ниво във всички заводи в края на първото тримесечие на 2009 година.

От друга страна в последно време компанията шумно твърди, че с подходящите гуми може да се увеличи пробегът на електрическите автомобили с до 10 процента. Това може да стане с цялостно пре-проектиране на гумите.

„Гумите, проектирани за автомобили с ДВГ, се произвеждат по различна технология, защото въртящият момент при ДВГ е по-малък в сравнение с този при електрическите автомобили“ гласи обяснението на Michelin. За да може една гума да задвижва сполучливо електрическия автомобил, тя трябва да бъде разработена „от нулата“, казват от фирмата.

Така в крайна сметка наскоро производителят обяви своята прототипна гума Michelin EV, която – противно на очакванията – не представлява някаква модификация на гума за тежки, високо-производителни бензинови коли, а е предвидена за максимизиране на възможностите на леките електрически автомобили. За целта гумата е по-голяма в диаметър, но е по-тясна като ширина. Изглежда „кльощава“ и ретро.

Инженерите обясняват, че увеличаването на диаметъра е свързано с възможността с едно завъртане на колелото да се изминава повече разстояние. От друга страна тънкият профил е свързан с по-малко триене и в същото време има по-малко съпротивление с въздуха (макар че не е очевидно, гумите също имат роля за аеродинамичната форма на автомобила). Гумата освен всичко друго е изработена така, че да е по-издръжлива, още повече прави по-малко завъртания за изминаването на дадено разстояние, така че в крайна сметка намалява броя на гумите, които отиват на сметището.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*