YouTube звезди започват акция за засаждане на 20 милиона дървета

Коалиция от YouTubers звезди обяви, че започва мега-акция с цел засаждане на 20 милиона дървета. Стартът е в началото на януари 2020 г. Наречена #TeamTrees, кампанията за залесяване привлече широко обществено внимание. Досега са събрани достатъчно средства за засаждането на повече от 8 милиона дървета и цифрата постоянно нараства.

Как започва всичко? Когато авторът в YouTuber Джими Доналдсън, известен още като MrBeast, достига „летвата“ от 20 милиона абонати на своя канал в YouTube – посветен на екстремни каскади и благотворителни предизвикателства – абонатите му го предизвикват да засади 20 милиона дървета по повод своето постижение. Кампанията бързо става „вирусна“.

„Хората продължават да се подиграват на нашето поколение заради „онлайн активизма“, посочвайки, че всъщност не правим нещо реално … това е нашият шанс да направим нещо“, каза MrBeast пред привържениците. „Само за да е ясно – нали всички осъзнаваме, че 20 милиона дървета няма да ни спасят климатичните промени. Но в крайна сметка ще имаме 20 милиона повече дървета и това е по-добре от нула! Искаме да предприемем действия, защото именно от неправене на нищо сме стигнали дотук!“

Около 600 рекламисти и креативни хора в YouTube са се присъединили към инициативата #TeamTrees. Те призовават и своите фенове да последват примера на начинанието за засаждане на дървета. Към днешна дата тези влиятелни особи в социалните медии имат общо 650 милиона абонати.

Всяко дарение от $1 е равно на засаждането на едно дърво. През първите 48 часа от пускането на уебсайта TeamTrees (на 25 октомври) инициативата събра повече от 5 милиона долара – и средствата продължават да се трупат.

Всички дарения се изпращат директно на Фондация „Arbor Day“ – организация с нестопанска цел, посветена на засаждането на дървета. За почти 50 години нестопанската организация е засадила 250 милиона дървета по целия свят. Дърветата, финансирани от начинанието #TeamTrees, ще бъдат засадени по целия свят в началото на януари 2020 г. Фондацията предвижда завършването на това ново голямо залесяване да е през декември 2022 г. Междувременно 2022 г. ще отбележи 150-годишнината от първия „Ден на дърветата“.

За да постигне максимална успеваемост на засаждането на дърветата, фондацията „Arbor Day“ ще си партнира с Обединената държавна служба по горите, Националната паркова служба и Националната асоциация на държавните лесовъди. Така следва да се гарантира, че засадените дървета няма да бъдат инвазивни видове. Избраните дървета ще бъдат местни за съответния регион, а повечето ще са в зоните на националните горски фондове.

За да ускори процеса, кампанията #TeamTrees ще работи съвместно с DroneSeed – компания, която разпространява дронове за засаждане на дървета в големи мащаби. Малките дронове първо ще картографират пейзажите, а после по-големи дронове ще спускат съдове със семена на местата, подходящи за отглеждане на дървета.

В България подобни усилия за мащабно залесяване извършва гражданската инициатива Гората.БГ, първоначално станала известна като „Когато станем 100 000 – ще посадим гора“. Засадените до момента дръвчета са много повече от това – те са над 620 хиляди дървета. През пролетта на 2019 година инициативата реши да подкрепи пчеларите в България, след като хиляди пчелни семейства бяха отровени в резултат на безотговорно прилагане на пестициди. Тогава инициативата раздаде 80 000 медоносни дървета на пчеларите у нас. В момента се подготвя раздаването на детски образователни комплекти за над 50 000 деца от училища и детски градини в страната, както и втора кампания в помощ на пчеларите. Амбицията на Гората.БГ е до 2020 засадените фиданки да станат 1 милион.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*