Изоставено ЖП трасе заживява нов живот като нова културна дестинация във Франция

В региона на Елзас в Източна Франция една стара, изоставена 11-километрова железопътна линия се превърна в нова местна забележителност, отдавайки почит към местната история, култура и пейзаж. Преустроен с криви, лентоподобни листове от патинирана стомана, районът придоби нов, артистичен живот, а зоните на демонтираните релси бяха пригодени за наслада на велосипедисти и пешеходци. Проектът за адаптивна повторна употреба беше завършен тази година.

Отворена през 1902 г., 11-километровата железопътна линия Росхайм-Сен Набор първоначално е била създадена, за да обслужва кариерите в хълмовете под Вогези и да превозва пътници между пет комуни. За да оживят историята на района, дизайнерите са „прибрали“ съществуващото влаково трасе и са използвали всяка спирка на някогашния влак като кът, където да подчертаят различни акценти от историята и природата на тази местност.

„Зловещи, понякога скрити, останките на железницата все още бележат усещането за това място“, обясниха архитектите от Reiulf Ramstad Arkitekter и Parenthèse Paysage. „Пътуването за разкриване на забравени пейзажи или за добиване на различен поглед върху ежедневните гледки е адресирано както към местните потребители, така и към туристите. Подобно на старата ЖП линия, която е предлагала двойна функция (индустриален и пътнически превоз), сега маршрутът има двойно призвание, при което функционалността се преплита с въображаемото пътуване“.

На първата спирка при френската комуна Росхайм дизайнерите са направили павилион от лабиринтно изиващи се листове стомана с внимателно разположени отвори, които рамкират определени гледки към пейзажа. За да „разкажат историята на миналото“, влаковите релси са запазени. Платформите за гледане са допълнени с пейки.

На следващата спирка Бьорш пък фокусът е поставен върху реката. Речното корито е разширено и покрай водата е изграден голям амфитеатър с открито пространство.

След дълъг, зелен тунел идва спирка Леонардсау, където дизайнерите „разказват историята на земята“ с две патинирани стоманени плочи, които рамкират гледки към Мон Сент Одил и подчертават прехода от гората към открития пейзаж.

В Оттрот бившата ЖП гара е реновирана, за да разказва историята на железопътната линия. На последно място е спирката на влака за Сен Набор, която е преустроена, за да разкаже „историята на късмета.”

Кариерите на тази последна спирка постепенно са превзети природата, а гледките към тях могат да се съгледат от стоманени постаменти с изгледи към околния пейзаж.

Снимки: Florent Michel 11h45 за Reiulf Ramstad Arkitekter

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*