Заплава първият в света транспортен кораб за течен водород

Япония и Корея работят усилено по изграждането на „ново-енергийна икономика“, в който голяма роля ще бъде отредена на водорода. За да си го доставят, засега страните планират да го внасят от Австралия – и това ще става чрез транспортни средства като Suiso Frontier – кораб, предназначен да транспортира огромни обеми водород без загуби.

Корабът е разработен в партньорство между Kawasaki Heavy Industries, Iwatani Corporation, Shell Japan и J-Power. Той ще вози течен водород между южно крайбрежие на Австралия и строителен терминал в Кобе, Япония. Това е първият подобен кораб, първият в света транспортьор за течен водород. И все пак трябва да се има предвид, че корабът работи на дизел.

Suiso Frontier е 116-метрово чудовище, което скоро ще бъде снабдено с вакуумно изолиран, двойно обвит резервоар за течен водород, способен да побере 1,250 кубически метра течен водород. Водородът ще се компресира до 1/800 от обичайния си газообразен обем и ще се охлажда до -253°С, за да не се процежда през стените на резервоара (тъй като неговите молекули са малки и могат да проникват буквално през пространствата в атомната структура на металния контейнер при по-високи температури).

Както може да се предположи, Австралия ще върши „мръсната работа“ за еко-прехода на Япония и Корея – тя ще добива водорода чрез процес на газификация на кафяви въглища. Около 160 тона въглища ще бъдат прекаравани през процеса за създаването на 3 тона водород, който ще бъде превозван на 150 км до пристанището на Хейстингс, където Suiso Frontier ще го взема, за да го откара до Кобе с мощността на дизеловите си двигатели…

Производството на три тона водород ще доведе до отделяне на приблизително 100 тона CO2, според Environment Victoria – без да се броят емисиите от транспорта по суша и море.

„Освен ако този проект не улавя и не съхранява своите емисии, проектът ще произвежда най-мръсното възможно гориво“, коментира Саймън Холмс а-Корт от Мелбърнския университет, старши съветник по енергетиката на Център за енергиен преход.

Снимкаю: Kawasaki Heavy Industries

1 коментар

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*