ЕС има нужда от 3 милиона зарядни станции за електромобили

ЕС трябва да ускори изграждането на пунктове за зареждане на електрически превозни средства, ако иска да постигне целта си да стане „климатично неутрален“ до 2050 г., показа нов анализ. Три милиона обществени точки за зареждане ще са необходими на целия континент до 2030 г., за да захранват всички 44 милиона електрически превозни средства, които ще са налице дотогава, според прогнозите на еко-групата „Транспорт и околна среда“.

Изпълняването на целта би довело до 15-кратно увеличение на сега действащите 185 000 публични зарядни устройства. Те са достатъчни за задоволяване на нуждите на настоящия автопарк от ЕПС, но ще стават все по-недотатъчни предвид нарастващото търсене след 2020 г., предупреждава анализът.

Зареждането на ЕПС при дома и работното място трябва да бъде изведено като приоритет. Около една четвърт от зарядни устройства трябва да бъдат разположени в райони „в неравностойно положение“ и такива с по-малко гъсто население, за да се гарантира, че всички ще се възползват от превозните средства с нулеви емисии, добавя докладът.

Финансирането на новите зарядни устройства ще изисква инвестиции в размер на 20 милиарда евро през следващите 11 години. Това прави средна годишна стойност от 1,8 милиарда евро, изчислява проучването. Общото необходимо финансиране обаче ще представлява едва три процента от текущите годишни разходи на ЕС за пътна инфраструктура.

„Транспорт и околна среда“ призова за механизми за съфинансиране, които да бъдат предоставени чрез Европейския инвестиционен план. Неговата цел е да катализира 1 трилион евро устойчиви инвестиции през следващото десетилетие в рамките на „Зеления договор“ на ЕС.

Нужно е и преразглеждане на Директивата на ЕС за инфратруктура за алтернативни горива, за бъде използвана за по-нататъшно ускоряване на прехода към електромобили. Организацията се аргументира, че директивата трябва да бъде превърната в регламент, задължаващ странит да изпълнят амбициозни цели по отношение въвеждането на зарядни устройства на целия континент.

От 1 януари са в сила нови правила на ЕС, които санкционират производителите, чиито превозни средства надвишават средните емисии на въглероден диоксид от 95 г. на километър. По-строгите регулации катализират преминаването към превозни средства с ниски емисии, като се очаква появата на още 23 модела електромобили с батерии и 10 хибридни модела през тази година.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*