Новите дизели бълват твърде много прахови частици

Новите дизелови превозни средства надхвърлят ограничението за емисиите на частици, заяви в понеделник европейската група „Транспорт и околна среда“ (T&E), призовавайки законодателите на ЕС да изготвят по-строги тестове за вредните емисии на колите.

Четири години след старта на скандала „дизелгейт“ новите тестове на два от най-продаваните модели дизелови автомобили за 2018 г. в Европа са показали, че замърсяването с прахови частици, което отделят, скача до 1000 пъти нормалните нива по време на редовния процес на прочистване на техните филтри за замърсяване, според T&E. Тестовете са на Nissan Qashqai и Opel / Vauxhall Astra. Техните прахови емисии са били 32% до 115% над законово допустимата граница от 600 милиарда частици на километър по време на процедурата по автоматично почистване на филтъра. Пред Ройтерс Opel / Vauxhall отказа коментар, а говорител на Nissan каза, че „всички превозни средства на Nissan и DPF (дизелов филтър за твърди частици), монтирани в нашите превозни средства, напълно отговарят на приложимото законодателство за емисиите.“ Японският автомобилен производител твърди, че подкрепя нови и по-строги тестове за вредните емисии и е въвел нова технология, за да ги посрещне.

Над 45 милиона превозни средства носят филтри за прахови частици в Европа, според T&E. Това води до 1,3 милиарда процедури по почистване на филтрите всяка година. Процесът може да се случва на всеки две седмици и може да продължи 15 километра.

Съгласно действащите европейски правила, ако почистването на филтъра се случи по време на официален тест за емисии, резултатите не се отчитат, „което означава, че 60-99% от регулираните емисии на частици от тестваните превозни средства се игнорират“, казва T&E в своя доклад.

Замърсяването с прахови частици засяга здравето на хората по няколко начина. Освен белодробни заболявания ФПЧ засягат сърцето и кръвоносните съдове, мозъка и дори влияят на поведението.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*