Потребителите са склонни да се откажат от марки, които вредят на околната среда

Повечето потребители вярват, че изборът им може да повлияе на околната среда, и почти две трети от тях са готови да изоставят продукти и марки, за които се вижда, че вредят на околната среда. Това е главното заключение на ново световно проучване сред над 15 000 души от 11 страни в Европа, Азиатско-Тихоокеанския регион и Северна Америка, които през втората половина на 2019 г. са били запитани относно своите навици за пазаруване във връзка с опазването на околната среда.

Данните бяха очертани в доклад на компанията за финансови услуги ING. Те предлагат подробен анализ на това къде потребителите вече участват в дейности, свързани с кръгова икономика, и техния апетит към нови модели продукти и услуги, които ограничават въздействието върху околната среда и използването на ресурси. Особено внимание е отделено на секторите мода, храни и електроника.

61 на сто от запитаните са казали, че биха били по-малко склонни да купуват продукт от компания, ако разберат, че тя вреди на околната среда. Все пак много от тях са склонни да следват линейния модел за производство на стоки „вземете, използвайте и изхвърлете“, освен ако компаниите не улесняват преминаването към по-кръгов начин на живот.

Анализът на отговорите от проучването показва, че това противоречие може да произтича от липсата на разбиране на възникващите модели на кръгова икономика, които повишават ефективността на използване на ресурсите и минимизират нивата на отпадъците. Например, само 21 на сто смятат, че компаниите в сферата на електрониката предоставят подробна информация за цялостното въздействие на продуктите си върху околната среда. 41 на сто не знаят къде могат да получат достъп до ремонтни услуги. 71 на сто не са запознати с платформите за споделяне на устройства. 39 на сто не могат да направят разлика между рециклируеми и нерециклируеми пластмаси.

В някои ситуации потребителите нямат увереност да следват „кръгови“ практики, показва изследването. 48 на сто например казват, че не поправят дрехите си поради убеждението, че се нуждаят от допълнителни умения за целта.

Друг фактор, който действа възпиращо за потребителите, е разбирането, че това коства допълнително усилие. Над 40 на сто смятат, че наемането на дрехи ще изисква много повече усилия от придобиването им, а 36 на сто казват, че времето е „бариера“ за ремонта на електронни устройства.

Докладът разделя потребителите на три широки групи – „кръгови шампиони“, „кръгови симпатизанти“ и „неангажирани“ и идентифицира различните решения за покупка, поведение и мотивация на всеки от тях. Фирмите, които разбират задълбочено разликите в мотивациите за всеки потребителски сегмент, получават ценна представа за това как да преминат към кръгови бизнес-модели, като същевременно ангажират тези, чиито решения за покупка не се основават на факторите на околната среда, заключава докладът.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*