Високоскоростните влакове ще станат предпочитани пред самолетите след Covid-19

Много пътници ще предпочетата влака пред самолета за своите пътувания след отминаването на пика на Covid-19 и възстановяването на нормлания икономически живот. Това показва докад на UBS Research, публикуван е Railway Gazette.

Потребителите и правителствата стават все по-осъзнато относно проблемите на климата. Пандемията Covid-19 разкри, особено в индустриализираните страни, „какво означава чист въздух“. Използвайки данни от Европейския съюз, докладът сочи, че авиацията генерира около 15% от вредните емисии на транспортния сектор. Разбивката показва, че Автомобилният транспорт е отговорен за 73% от емисиите на парникови газове, авиацията генерира въпросните 15%, морският транспорт – около 13 процента, а железопътният – около 0,5% от емисиите.

Отбелязвайки, че повечето правителства в развитите страни са си поставили цели за ненулеви въглеродни емисии до 2040 или 2050 г., авторите казват, че очакват „ускоряване на преминаването от самолети към високоскоростни железопътни линии в Европа и Китай“.

Анализаторите на UBS смятат, че правителствата ще „продължат разширяването на високоскоростните железопътни линияи“, като над 100 милиарда евро ще бъдат инвестирани в Европейския съюз, а над 800 милиарда юана ще се изразходват в Китай. Това ще доведе до „нарастващо търсене на ново оборудване за повишаване на скоростта и плътността“.

UBS са изчислили, че подобен процес носи „възможности за приходи“ на стойност от 40 млрд. до 60 млрд. Евро в Испания, Франция, Германия и Италия през следващите 10 години. Това би могло да забави растежа на световния въздушен трафик с 4-6% годишно за периода 2018-28.

Данните показват още, че пътуващите за почивка ще толерират от 5 до 6 часа пътуване с влак и че бизнес-пътниците в ЕС ще приемат до 4 часа пътувне – в сравнение с общия консенсус от 2 до 3 ч.

„В Китай високоскоростната железопътна линия е свалила повече пътници от пътищата, отколкото от авиокомпаниите, въпреки че това може да се промени“, казва още UBS.

Докладът е озаглавен „С влак или със самолет? – Дилемата на пътешественика след Covid-19 и на фона на проблемите, свързани с изменението на климата“.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*