Електрически камион вози товари в каросерия от ленени пана

Продължаващото увеличение на глобалните въглеродни емисии подтиква все повече фирми, стртъпи и иноватори от цял свят да разработват разнообразни решения за екологичен транспорт. Сред тях камионът Volta Zero изглежда като доста добре обмислено и цялостно решение: в допълнение към изцяло електрическия си задвижващ механизъм камионът разполага с панели, изработени от устойчиви естествени влакна, за да осигури „холистично зелен начин за превозване на стоки из градовете“ за всички логистични компании.

Наречен „Volta Zero”, моделът е разработка на Volta Trucks и цели да предложи по-чисто средство за изпълнение на доставките на товари в градски условия. 16-тонният камион разполага с изцяло електрически задвижващ механизъм, който черпи мощност от акумулаторна батерия с мощност 160-200 кВтч. Това му осигурява пробег до 200 км и максимална скорост от 90 км/ч.

Това е интересен на вид камион, къдетп седалката на водача е централно разположена, а електрическият задвижващ механизъм позволява на кабината да бъде разположена ниско до земята. Големите й прозорци осигуряват 220-градусова гледка към външния свят. Отзад има 37,3 кубически метра товарно пространство. Товароносимостта достига 8,6 тона.

Най-интересното при Volta Zero е външната му облицовка. Този материал е разработен в сътрудничество с Европейската космическа агенция и се състои от ленени влакна, смесени с биоразградими смоли. Това означава изцяло естествен състав, за който се твърди, че е въглеродно неутрален през целия си жизнен цикъл.

Volta казва, че този материал вече е разпространен при моторните превозни средства, използвани в автомобилни състезания, но шриложението му в електрическия камион е първият път, когато влакнестят биоматериал се вгражда в превозно средство, предназначено за обществени пътища.

Биоразградимите пана обещават редица предимства пред панелите от въглеродни влакна или други леки решения. Според Volta, той е до три пъти по-добър при обиране и затихване на вибрации, а също така се огъва при удар, вместо да се разпадне на късове.

Въпреки че засега има представени само рендери на Volta Zero, компанията твърди, че първият прототип вече е в процес на изграждане и ще бъде показан по-късно тази година. Фирмата планира да представи първите тестови модели през първото тримесечие на 2021 г.

Рендер: Volta Trucks

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*