Eлектрическите превозни средства се нуждаят от специални гуми

Задвижващата система при електрическите автомобили е различна от тази при колите с ДВГ. По-различни трябва да са и гумите им, твърди производителят Continental.

На първо време гумите на електромобилите трябва да се справят с факта, че при при тях е налице значително по-голям въртящ момент на пътя, особено когато потеглят.

Поради почти безшумните двигатели при ЕПС, шумът от гумите е по-осезаем при електрическите автомобили, отколкото при превозните средства с двигател с вътрешно горене, където звукът от триенетео в асфалта е частично замаскиран от шума на двигателя.

Не на последно място, докато батериите не „олекнат“, гумите на електромобилите трябва да се справят и с голямото тегло на колите.

Не на последно място трябва да се има предвид, че колкото по-тесен е профилът на гумата, толкова по-малко ще е триенето в пътя и съответно по-голям ще еп робегът; в същото време колата е тежка и има голяма инерция, затова гумите трябва да осигуряват възможно най-кратък спирачен път при рязко спиране.

Желателно е самите гуми да са леки, казва производителят. Наред гумите обаче и самите колелета имат роля за пробега. Хубаво е те да са проектирани с ниско съпротивление, за да подпомагат добрия пробег.

Гледайки напред в бъдещето, ако искаме наистина да имаме превозно средство с нулеви емисии, ще трябва да започнем внимателно да обмисляме емисиите от прах от гуми и спирачки.

Снимка на tookapic от Pixabay

https://www.greencarreports.com/news/1129002_here-s-why-electric-vehicles-need-different-tires

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*