Шведски хранителен магазин формира цените си на база въглеродния отпечатък

Felix – шведска верига магазини за хранителни стоки – отвори нов „климатичен“ магазин, който ще насочва купувачите как да вземат информирани решения при закупуване на хранителни продукти. В новооткрития магазин цените на артикулите ще се определят въз основа на съответния въглероден отпечатък. За да помогнат на купувачите си да разберат въздействието на своя избор върху околната среда, продуктите в The Climate Store ще се купуват с помощта на валута, наречена въглеродни еквиваленти (CO2e). Магазинът отпуска на всеки клиент седмичен бюджет от 18,9 кг CO2e. Това означава, че клиентите ще трябва да избират храните внимателно, като избягват варианти с по-високи въглеродни отпечатъци, за да избегнат раздуването на бюджета си.

Ценообразуването на храните въз основа на тяхното въздействие върху климата би трябвало да накара хората да се замислят за начина, по който се отглеждат растителни и животински продукти днес. Много от храните, които консумираме, допринасят значително за замърсяването на околната среда.

„Ще бъде вълнуващо да видим как клиентите реагират на търговията с валутата CO2e и дали ще успеят да се вместят в рамките на седмичния си бюджет“, каза Томас Сьоберг, маркетинг мениджър на Felix. „Мисля, че това ще отвори очите за мнозина, за да видят как определени решения влияят върху това, което [те] могат да си позволят да получат в една и съща чанта за обяд.“

Откриването на The Climate Store е само част от дългосрочния план за устойчивост на марката. Felix възнамерява да внедри още много други функции, които ще помогнат на клиентите да правят информиран избор при всяка покупка. Започвайки от тази есен, марката ще добавя специални етикети към всички продукти, за да показва тяхното въздействие върху околната среда. Felix очаква подобни етикети да помогнат на клиентите да намалят употребата на вредоносни за околната среда продукти и да предпочитат по-екологични такива.

Снимка на ElasticComputeFarm от Pixabay

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*