Електромобилите утрояват пазарния си дял в ЕС през 2020 г.

Продажбите на електрически превозни средства (ЕПС) в ЕС са на път да се утроят тази година. Промяната се дължи до голяма степен на все по-строгите цели на ЕС за CO2 за автомобилите, показва проучване на Transport & Environment (T&E).

Въпреки сътресната обстановка от гледна точка на пандемията и породените от нея икономически сътресения, продажбите на електрически автомобили в ЕС са нараснали – точно след въвеждането на новите стандарти за емисии в началото на годината. Те изискват от производителите да ограничат общата средна продукция на CO2 на автомобилите, които продават.

В крайна сметка автомобилните производители вече са готови да предложат повече модели ЕПС. Очаква се продажбите да съставляват 10% от общия пазар на автомобили през 2020 г. Те ще нараснат до 15% през 2021 г., според T&E. Ако е така, това ще отбележи утрояване на пазарния дял на електромобилите в сравнение с отчетените три процента през 2019 г.

Зелената неправителствена организация заяви днес, че анализът на данните за продажбите на автомобили в ЕС през първата половина на 2020 г., съчетан със стратегиите за съответствие на автомобилните производители, предполага, че PSA Group, Volvo, FCA-Tesla и BMW Group вече спазват тазгодишната средна цел за CO2. Леко изостават Renault, Nissan, Toyota-Mazda и Ford обаче, които имат да покрият малка разлика от два грама CO2 на км. По-тежко е положението за Volkswagen Group, която трябва да намали емисиите с още пет грама на километър, за да отговаря на стандартите. Подобна е ситуацията и при Hyundai-Kia (3-7 гр.), Daimler (9 грама) и Jaguar-Land Rover (13 грама). При неспазване на целите производителите ще бъдат изложени на риск от големи глоби от ЕС.

От T&E изтъкнаха тревожното нарастване на продажбите на силно замърсяващи автомобили тип SUV, които са се увеличили с 39% през първата половина на 2020 г. в целия ЕС, както и необходимостта да се мигрира към автомобили с нулеви емисии, а не към хибриди, които все пак използват изкопаеми горива. „Електрическата кола най-накрая навлиза в масовия поток в Европа, но продажбите на SUV продължават да нарастват като плевели“, каза Джулия Полисканова от еко-групата. „Единственият начин да се унищожат силно замърсяващите превозни средства е да се даде на производителите ясна крайна дата – и то сега. Автомобили, работещи с биогорива, фалшиви електрически двигатели или коли на изкопаеми газове отделят CO2 и те не трябва да бъдат пускани на пазара след 2035 г.“

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*