Тъмната страна на е-търговията: десетки милиарди километри нахалос

Километрите, които тежкотоварните автомобили изминават заради върнати стоки, закупени онлайн, се равняват на 73 пъти разстоянието от Земята до Марс за една година. Макар да е считана за екологичен начин напазаруване, е-търговията има тази своя „тъмна страна“ – върнатите стоки костват доста на природата.

Доставчиците на транспортни услуги изминават около 60 милиарда километра за доставки в Европа и САЩ всяка година, разкри производителят на авто-гуми Continental. От тях близо 17 милиарда километра са изминати в превоз на върнати стоки. Последните се равняват на 73 пътувания между Земята и Марс. Ако приемем, че всяка върната стока изисква два транспортни курса – веднъж за доставка и веднъж за изпращането й обратно, това са 34 милиарда километра – нахалос.

Данните сочат също така, че средно всеки четвърти тежкотоварен автомобил се използва за връщане на стоки. При това положение се отделят около 1,5 милиарда килограма въглероден диоксид.

Транспортният сектор е един от най-големите замърсители в европейската и световната икономика. Стремежът към преминаване към екологични превозни средства обаче не е достатъчен. За да се „екологизира“ транспортът, трябва да се гарантира, че използваното от електрическите превозни средства електричество е добито от природосъобразни източници. От Continental напомнят, че и гумите играят роля за постигането на по-чиста околна среда. Не на последно място остава сложният въпрос за замърсяването на въздуха с фини прахови частици от спирачните системи на автомобилите – проблем, който е най-осезаем около големите кръстовища в градовете.

„В борбата срещу климатичните промени може да помогне всеки, който закупи продукт онлайн. Всичко, което потребителите трябва да направят, е да избират внимателно, когато пазаруват онлайн, за да се избегне връщането на голяма част от това, което пристига до вратата им,“ призовава производителят на авто-гуми.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*