Японците готвят хибриден влак с автомобилни технологии

Източнояпонските железопътни линии и компаниите Hitachi и Toyota Motor ще си сътрудничат, за да тестват използването на батерии и хибридни тягови системи с водородни горивни клетки, адаптирани от технологиите, използвани в автомобилния транспорт.

Изпитанията ще се проведат с водородния тестов влак на ЖП оператора, известен като FV-E991. Тестването трябва да започне през март 2022 г. по маршрути, включително линиите до Цуруми и Намбу. Очаква се влакът с два вагона да развива максимална скорост от 100 км / ч и да има пробег от около 140 км.

Обявявайки споразумението за проекта на 6 октомври, Hitachi заяви, че водородът може да се произвежда с помощта на възобновяема енергия, а проектът има за цел „допълнително да подобри екологичното превъзходство на железниците и да реализира концепцията за устойчивото общество“. Проектът ще обедини дизайна и производствените възможности на подвижния състав на JR East, хибридните задвижващи системи, които Hitachi е разработила заедно с JR East, и експертния опит на Toyota в разработването на горивни клетки за автомобила Mirai и автобуса SORA. Технологията сега ще се нуждае от адаптиране, за да постигне по-висока мощност, каквато е необходима за железопътния транспорт, каза Hitachi.

Тестовият влак ще бъде снабден с четири горивни клетки с твърд полимерен електролит, заедно с две литиево-йонни батерии от 120 kW, които ще бъдат зареждани от горивните клетки и използвани за улавяне на регенерирана спирачна енергия. Хибридната задвижваща система ще осигури захранване на тяговите двигатели както от горивната клетка, така и от акумулатора.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*