Bentley ще рециклира редкоземни магнити за двигатели

Британският производител на автомобили Bentley Motors стартира тригодишно проучване съвместно с Университета в Бирмингам, насочено към разработване на устойчива система за рециклиране на редки земни магнити за нуждите на електрическите и хибридните превозни средства.

Изследването се провежда в сътрудничество с още няколко организации, включително британска агенция за финансиране Innovate UK, Hypromag, Unipart Powertrain Applications, Advanced Electric Machines и Intelligent Lifecycle Solutions. Надеждата на партньорската група е да се намери и утвърди метод магнитите на база неодим, желязо и борон (NdFeB) да се произвеждат с по-ниска „въглеродна цена“ в сравнение с използването на необработени суровини, най-вече чрез рециклиране.

„Тъй като преходът към електрификация на превозните средства се ускорява, … важно е да се съсредоточим върху всеки аспект на устойчивостта на превозното средство, включително устойчиви методи за набавяне на материали и компоненти“, заяви Матиас Рабе, който е член на съвета по инженерство в Bentley.

През последните години повечето автомобилни производители започнаха да предлагат електрически превозни средства, а някои планираха изцяло да прекратят производството на коли с ДВГ. В този преход много се говори за електродвигатели и батерии, но въпросът за редките земни елементи, които се използват, остава в сянка. Редкоземните магнити са решаваща част от „пъзела“ на прехода към електромобили. Тяхното търсене обещава да се покачва, а с това и цената им, докато екологичният отпечатък от добива на тези редки елементи може да бъде опустошителен.

„Редкоземни магнити се намират в почти всеки уред, който използва електричество за генериране на движение. През последните 30 години тяхното използване се е увеличило експоненциално. И макар че тези магнити са изключително важни в прехода към нисковъглеродна икономика, по-малко от 1 процент от тези магнити се рециклират“, каза Университетът на Бирмингам.

Снимка: редкоземен магнит в лабораторията на HyProMag. Фото: Университет в Бирмингам

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*