Карго е-тротинетка може да движи по велоалеите

Напредъкът в електрическото задвижване направи възможни някои интересни нови възможности, когато става въпрос за придвижване на стоки през оживените градски райони, от всякакви електрически товарни велосипеди до по-странни творения, като например скутери, които носят своя товар в… рамката си. Автомобилният производител Polestar се възползва от опита си в тази област, за да предложи електрически товарен скутер, елегантен и минималистичен, наречен Re:Move.

След като пусна изцяло електрически автомобили, предназначени да се конкурират с тези на Tesla, Polestar – поделение на Volvo – сега се разгръща, за да предложи повече средства за мобилност: превоз на хора и придвижване на товари. Концептуалният модел Re:Move е проектиран в сътрудничество с производителя на електрически мотори Cake, производителя на алуминий Hydro, списание Wallpaper и индустриалния дизайнер Константин Грчич. Описват устройството като динамична градска „шейна“.

Изработен предимно от нисковъглероден и рециклируем алуминий, Re:Move е проектиран да бъде достатъчно компактен за пътуване по повечето велоалеи. Има товароносимост от 275 кг, което е значително натоварване – доста повече от това, което хората слагат в автомобила си, пазарувайки от хипермаркета. Това, съчетано с изчистения дизайн, може да подскаже, че навярно Re:Move ще намери приложение сред професионалните куриери и службите за доставки.

„Хоризонталната платформа и вертикалният щит са нещо, което не е типично за дизайна на превозните средства – казва Константин Грчич. – Добрият дизайн винаги е бил устойчив, защото е дълготраен. Нещата, които имат дълъг жизнен цикъл, са устойчиви“.

Засега има само рендери и никакви спецификации; изглежда, че реалното пускане на тротинетката на пазара ще отнеме известно време. Polestar обаче казва, че вече е на ход разработката на изцяло работеща версия и тя ще бъде обявена по-късно тази година. Освен това бе съобщено, че повече от идеите и историята зад концепцията Re:Move ще бъдат споделени на фестивала SXSW на 17 март.

„Това е само началото“, казва главният изпълнителен директор на Polestar Томас Ингенлат. „Електрическото задвижване е само първата стъпка, след което трябва да разгледаме цялата верига на доставки и с какви материали проектираме. Това е много по-вълнуващо от последните двадесет години, когато дизайнерите просто правеха нещата хубави“.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*