Паркетните джипки – проблем и за градовете, и за природата

Водачите, които се движат предимно из градска среда, не бива да се нахвърлят да си купуват големи автомобили тип SUV. Това намекна британска транспортна организация, която е е анализирала размерите и движението на този вид превозни средтва в гъсто населените градове.

„Всички ние трябва да изберем правилното превозно средство за правилното пътуване, за да намалим размера на въглеродния си отпечатък,“ обяснява Стив Гудинг от фондацията RAC. „Редно е да се запитаме дали градските шофьори действително се нуждаят от кола, способна да прегазва реки, да прекосява полета и да катери стръмни хълмове, само за да стигнат до един или друг магазин в града“.

Коментарите дойдоха като анализ на данните от последните изследвания, които потвърждават, че повечето SUV се купуват от градски шофьори. Информацията показва, че големите возила – често наричани „паркетни джипове“ – наистина са най-разпространени в гъсто населените градове, което създава редица проблеми.

В доклада на мозъчния тръст New Weather Institute се казва: „Цифрите потвърждават дългогодишни подозрения, че тези превозни средства, уж проектирани за офроуд, всъщност се предлагат успешно на градските потребители, където големият им размер и по-високите нива на замърсяване са по-голям проблем“.

Със своите едри размери SUV автомобилите представляват предизвикателство за паркирането, особено в гъсто населените региони, където всеки квадратен сантиметър пространство за паркиране е ценен.

В доклада се казва, че областите, в които доминират собствениците на SUV, са и местата, където пътното пространство е най-оскъдно и където най-голям дял от автомобили са паркирани на улицата. Наред с това те горят голямо колиество гориво за своето движение и съответно замърсяват въздуха най-много от всички лични автомобили.

„Щетите за човешкото здраве и климата, причинени от джиповете, са огромни – и трябва да бъдат премахнати. Точно както рекламата на тютюна беше прекратена, сега е време да спрем да популяризираме замърсяващите джипове,“ обясни „Андрю Симс от Института за ново метеорологично време.

Гражданската асамблея на Обединеното кралство по въпросите на изменението на климата подкрепи предложенията за ограничаване на SUV. Автомобилните организации пък заявиха, че анализът е „твърде опростен“.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*