Polestar обещава да произведе първата въглеродно неутрална кола до 2030 г.

Polestar превърна електрификацията в ключова част от стратегията си още през 2017 г., но все още вижда много място за подобрение по отношение на устойчивостта. Компанията разкри планове за предстоящ модел, който ще бъде изцяло въглеродно неутрален. Това ще означава драматично преосмисляне на целия производствен процес на фирмата, за да се избегне нуждата от компенсиране за въглеродните емисии. Как? Като се елиминират въглеродните емисии.

В момента Polestar има две превозни средства в портфолиото си: луксозния Polestar 1 GT и изцяло електрическия Polestar 2. Хибридните и електрическите задвижвания поставят тези автомобили пред много други по отношение на техните екологични характеристики. Но, както отбелязва компанията, материалите, производствената верига и веригата на доставки все пак генерират въглеродни емисии. А това може да се промени.

„Ние произвеждаме електрически превозни средства, така че не се притесняваме за двигателите с вътрешно горене, които произвеждат токсични емисии – ала това не означава, че нашата работа е изцяло свършена“, казва ръководителят на Polestar за устойчиво развитие Фредрика Кларен. „Сега ще работим за премахване на всички емисии, произтичащи от производството. Сега е вълнуващо време за производителите на автомобили, възможност да се възползват от момента, да се справят по-добре и да се осмелят да изградят мечтата за неутрални по отношение на климата, красиви автомобили.“

Проектът на компанията Polestar 0 цели пълна климатична неутралност при производството и експлоатацията на автомобилите. Производителят ще се стреми да постигне това не чрез засаждане на дървета, за да компенсира емисиите, а като премахва източниците на въглерод на всяка стъпка по пътя към създаването на всяко превозно средство.

Компенсирането не е решение, категоричен е Томас Ингенлат, главен изпълнителен директор на Polestar. „Като се стараем да създадем напълно климатично неутрален автомобил, ние сме искаме да достигнем отвъд възможното днес. Ще трябва да поставяме под въпрос всичко, да правим иновации и да гледаме на експоненциални нови технологии, докато проектираме нулевовъглеродното си производство“.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*