Chevron и Toyota в съюз за водородни технологии

Chevron и Toyota обявиха първа стъпка към формирането на стратегически алианс за комерсиализация на водорода, разглеждан като екологичен вариант за транспортно гориво. Очаква се алиансът, който е съсредоточен върху Съединените щати, да се фокусира върху три области: сътрудничество в областта на публичните политики за насърчаване на водородната инфраструктура; оценка на пазара за електрически превозни средства с горивни клетки и доставки на водород, които ще са необходими; проучване на възможностите за съвместно проучване и разработване на транспорт и съхранение за водорода.

Съвместното предприятие има за цел „да развие функционална, процъфтяваща глобална водородна икономика“, заявиха компаниите в съвместно съобщение за пресата. Меморандумът за разбирателство всъщност не е обвързващ, но „очертава пътя към формализиран стратегически съюз до началото на третото тримесечие на 2021 г““, заяви говорител на Chevron.

„Горивата се променят и ще продължат да се променят с течение на времето, а предлагането на водород в търговските обекти е продължение на тази промяна“, каза говорител на Chevron. „В крайна сметка предпочитанията на потребителите помагат да се стимулират предложенията на марките за продажба на дребно.“ Все пак фирмата няма да загърби предлагането на бензин и дизел, стана ясно от изявлението.

Chevron е обект на все по-голям натиск от страна на природозащитниците да поеме ангажименти, еквивалентни на тези на европейските петролни гиганти като Royal Dutch Shell и Total, които са си поставили цели за станат нулевовъглеродни компании. Очаква се на годишното заседание през май ръководството на Chevron да се бори срещу редица предложения на акционери, които изискват специфични действия по изменението на климата.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*