Локомотив с батерии намалява потреблението на гориво за товарни влакове с 11%

Компанията за железопътни технологии Wabtec демонстрира електрически локомотив с батерии, който може да помогне за намаляване на екологичния отпечатък на тежкотоварните превозни услуги. Локомотивът FLXdrive, задвижван от батерии, е бил използван като част от хибридна система в рамките на тримесечно изпитание, където е намалил разхода на гориво на цялото превозно средство с 11%.

FLXdrive на Wabtec е описан като първият локомотив, захранван изцяло от батерии, използвайки 18 000 клетки от литиево-йонни батерии за захранване на четирите оси и използвайки интелигентно управление на енергийния поток за оптимизиране на ефективността. Системата от 2,4 мегаватчаса може да се презарежда в депото подобно на електрическо превозно средство. Наред с това тя използва регенеративна спирачна система, за да се зарежда, когато е в движение.

Е, излишно е да се казва, че подобна система ще изисква сериозна станция за зареждане.

FLXdrive е бил подложен на изпитание като част от хибридна система заедно с конвенционални дизелови локомотиви в рамките на тримесечно изпитание в долината на Сан Хоакин, Калифорния. Там машината е изминала 21 400 км по хълмист терен. Според Wabtec средно 11-процентното намаление на разхода на гориво за целия влак се равнява на 6 200 галона спестен дизел – или около 69 тона CO2.

„Електрическият локомотив FLXdrive е важен момент за товарните железопътни превози и ще ускори прехода на индустрията към локомотиви с ниски до нулеви емисии“, казва Ерик Гебхард, главен технологичен директор на Wabtec. „Той надгражда позицията на железопътната индустрия като най-ефективния и устойчив начин на транспорт. Стъпвайки на нашите … технологии за управление на енергията на влаковете, тази демонстрация … напълно потвърди нашите предположения за потенциала на технологията от следващо поколение за по-нататъшно стимулиране на ефективността и намаляването на парниковите газове“.

Wabtec се стреми да надгради тези обещаващи резултати с още по-голяма и по-добра версия, увеличавайки капацитета до над 6 MWh, което би трябвало да може да намали разхода на гориво и въглеродните емисии с до 30 процента.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*