Футуристични електрически катери се състезават в E1 серия

Електрическите състезания в стил Formula-E изглежда ще излязат във водата с нова серия за катери, която ще започне през 2023 г.

Състезанията за електромобили на сушата, въпреки трудния старт, непрекъснато увеличават своята аудитория – с около 24 процента годишно, особено сред по-младите зрители, а електрическата офроуд серия Extreme E привлече 18,7 милиона зрители в първата си надпревара. Това показва, че определено има интерес към състезанията с електрически машини. Серията E1 се стреми да „приводни“ надпреварата на електродвигателите. За тази цел е създадена F1H20 – серия състезания за електрически катери.

Вече станаха ясни дизайните на първите състезателни лодки. Те със сигурност ще накарат мнозина да повдигнат вежди. Дадено количество енергия не е достатъчно да се измине дълъг път във водата при високата сила на съпротивление на течността, така че екипът на E1 е решил да заложи на дизайн с подводни крила, който да повдигне тези лодки с около 40 см над повърхността на водата. Така почти се елиминира съпротивлението. А и изглеждат много красиво при движение.

Лодките Racebird, проектирани от Seabird Technologies и Victory Marine, ще разполагат с корпуси от въглеродни влакна и с крила отстрани. Крилата ще се сгъват, за да образуват предните подводни крила. Кабината е напълно затворена, както е при високоскоростните бензинови моторни лодки, така че новите катери ще изглеждат като космически кораби, които се плъзгат по повърхността на водата.

С дължина 7 метра и ширина 3 метра, една лодка тежи около 800 кг и може да развие скорост до 50 възела (93 км/ч). Това е много далеч от най-високите скорости от 250 км/ч при бензиновия клас F1H20. Всъщност на пазара има много моторни лодки, които могат да вървят по-бързо, но за електрическите лодки това е само началото.

Ще видим първите прототипи по-късно тази година, а производството се очаква да започне през 2022 г. Очаква се да се състезават дванадесет отбора. Първото състезание е насрочено за началото на 2023 г. и все още няма обявени официални места.

Едно предимство за градовете, които участват, ще бъде, че серията E1 ще остави станциите за зареждане за обществено ползване от собствениците на електрически лодки.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*