Китайска фирма лансира натриево-йонна батерия за е-коли

Китайският производител CATL стана първият голям производител на автомобилни батерии, който представи натриево-йонна батерия. Фирмата заяви, че планира да създаде верига за доставки на новата технология през 2023 г.

Тъй като електрическите превозни средства стават все по-популярни, търсенето на ключови съставки за батериите им, особено кобалт, се е увеличило. Това подтикна производителите на автомобили и батерии да търсят всевъзможни алтернативи на настоящите три основни технологии: никел-кобалт-алуминий (NCA), никел-кобалт-манган (NCM) и литиево-железен фосфат (LFP).

CATL, водещият производител на автомобилни акумулатори в Китай с пазарна стойност от почти 200 милиарда долара, също представи пакет батерии, който интегрира натриево-йонни и литиево-йонни батерии. Плътността на енергията на новите натриево-йонни батерии все още е по-ниска от тази на батериите с литиево-железен фосфат, каза Хуан Цисен, заместник-ръководител на изследователския център на CATL, на онлайн брифинг. Но те се представят много добре при студено време и при сценарии за бързо зареждане.

CATL, която се конкурира с японската Panasonic и южнокорейската LG Chem, има над 5000 изследователи, каза нейният председател Зенг Юкун на брифинга. Фирмата също така разработва други технологии, които интегрират акумулаторни клетки директно в рамката на електрически автомобил, за да разширят пробега при шофиране.

Производителите на автомобили, които CATL снабдява, включват Tesla, Volkswagen и Geely.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*