Граждани настояват за забрана на личните автомобили в центъра на Берлин

Гражданска инициатива за забрана на използването на лични автомобили в центъра на Берлин набира скорост. Ако кампанията успее, столицата на Германия ще стане най-голямата градска зона без автомобили в света. Група, известна като „Berlin Autofrei“, стартира инициативата и вече има петиция с над 50 000 подписа за започване на референдума.

Въпреки, че малцина в Берлин използват лични автомобили, колите заемат 17 квадратни километра място за паркиране и са отговорни за интензивния трафик в града.

Ако се приложи, забраната за частни автомобили ще изключва хората, които зависят от колите си, поради физически увреждания. Доставчиците на спешни услуги също ще имат право да използват превозни средства в зоната без автомобили. На останалата част от обществеността обаче ще бъдат разрешени 12 пътувания с коли под наем годишно.

Според инициативната група, забраната на личните автомобили ще помогне на Германия да постигне целите си за намаляване на емисиите много по-бързо, отколкото ако се разчита на електрически автомобили. „За да изпълним собствените си цели (на федералното правителство) за емисиите от транспорта, през следващата година трябва около половината автомобили да станат електрически. Това очевидно няма да се случи,“ коментира Ник Кестнер, един от лидерите на кампанията. „В момента само 1,3% от превозните средства в Германия са електрически. Така че единственото решение е да намалим самото шофиране, което се случва, а не само да променим начина, по който шофираме“.

Кастнер вярва още, че жителите на Берлин биха се радвали да пътуват без кола. „Федералното министерство на околната среда направи проучване наскоро и 91% от хората казаха, че биха били по-щастливи без кола. Нещо повече, само една трета от берлинчани действително имат автомобил“, казва Кейстнер.

Премахването на автомобилите ще има множество положителни ефекти, казва Мануел Виман, говорител на инициативата. Намаляването на въглеродните емисии е само част от постижението. Замърсяването на въздуха също ще намалее, ще се редуцират и отпадъците от автомобилни гуми и масла – въобще ще изчезнат доста неща, което „заемат твърде много общо пространство и излишно застрашават човешкия живот, независимо дали е електрически или дизелов“.

Според доклад, поръчан от регионалния парламент в Берлин, 58% от градския трафик се дължи на лични автомобили, въпреки че частните превозни средства представляват само една трета от превозните средства по улиците.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*