Европарламентът иска повече велоалеи и повече вело-безопасност

Европейският парламент призова Еврокомисията да подкрепи разширяването на инфраструктурата за колоездене в страните от ЕС. Членовете на Парламента подписаха препоръки към Комисията за подобряване на пътната безопасност в държавите-членки, в което ключова роля трябва да има велосипедната инфраструктура. На фокус е и подобрената пътна безопасност за велосипедистите, съобщи Сдружение Велоеволюция, като се позова на Европейската федерация на велосипедистите European Cyclists’ Federation и самия Европарламент.

Евродепутатите гласуваха нов доклад за безопасност по пътищата, препоръчващ как Комисията може най-добре да постигне амбицията си да намали смъртните случаи по пътищата до почти нула до 2050 г. Воден от Елена Кунтура, евродепутат от гръцката партия „Сириза“, докладът подчертава необходимостта държавите-членки да разширят своята инфраструктура за колоездене, която беше разгърната в отговор на пандемията COVID-19.

Ето какво гласят препоръките по отношение на вело-инфратруктурата:

Еврокомисията да направи „всичко по силите си, за да гарантира, че инфраструктурата за колоездене и разходки, разгърната от държавите-членки в отговор на пандемията COVID-19, остава и се разширява с цел по-нататъшно насърчаване на безопасното активно пътуване“;

Комисията и държавите-членки „да разработят изисквания за качество на инфраструктурата за ходене и колоездене и общи учебни програми на ЕС за одитори и инспектори на пътната инфраструктура, включително специфично обучение за нуждите на велосипедисти и пешеходци“;

Държавите-членки „да признаят важността на модалното преминаване към активни видове придвижване като пешеходство и колоездене и на устойчиви видове обществен транспорт като важни инструменти за намаляване на опасността по пътищата, и да заделят подходящи инвестиции за тази цел“;

С цел увеличаване на взаимодействието между европейската мрежа за веломаршрути EuroVelo и Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T), за да се направи велосипедната инфраструктура по-безопасна и по-добре свързана, като същевременно се подчертае значението на осигуряването на непрекъснати пешеходни и колоездачни пътеки в TEN-T проектите, където е възможно;

Еврокомисията „да излезе с препоръка за прилагане на безопасни ограничения на скоростта, в съответствие с подхода за безопасна система за всички видове пътища, като максимални скорости по подразбиране от 30 км/ч в жилищни райони и райони, където има голям брой велосипедисти и пешеходци“;

Комисията да насърчава „преосмислянето на обществените пространства, дистанцирайки се от индивидуалния моторизиран транспорт в посока към устойчиви, по-безопасни и по-здравословни видове транспорт, като обществен транспорт, пешеходен туризъм и колоездене“.

Сега е време гражданите да пишат на своите евродепутати да гласуват за по-добра велосипедна инфраструктура, напомнят от Веолеволюция.

2 коментара

  1. В град Попово има една вело алея и тя се използва за паркинг.

  2. Вместо да се иска това което е актуално: всяка нова сграда със соларки, всеки нов паркинг с по 10% Повече заложение ел. мощности за ел. автомобили, те ми искат велоалеи..?! Да се опростят процедурите за зелената енергия и да се вкарат държавни субсидии, да видиш колко домове на новобогаташи за по 1 седмица ще наслагат по 30 кВч системи .. 🙂
    По малките ще слагаме по 3-5 kWh системки, но ще ни спасят от високите цени в бъдещето. Само да опростят процедурите и да можем да продаваме това което не можем да ползваме..!!

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*