100-годишен железопътен парк се преобразява в зелена площ

Когато става дума за ревитализацията на изоставен, стар железопътен двор, имаме много основания за сантименталност на фона на безвъзвратно загубения железопътен завод в центъра на София – величествена стара сграда с великолепни аркади и безкрайни оберлихти, която вече е само спомен. Но в Италия, в Милано един такъв стар железопътен парк ще се ревитализира и ще се превърне в прекрасно градско място.

„Parco Romana“ е проект за преустройство в квартала Порта Романа в Милано. Тамошният 100-годишен железопътен парк ще се превърне в западнало градско пространство, което е разделено от железопътната линия, в модерен и зелен оазис, свързващ отново околните квартали със смесено предназначение.

Висящата гора с линейна издигната зелена пътека, която ще бъде изградена върху съществуваща железопътна инфраструктура, ще включва стотици дървета, надвиснали над пешеходни пътеки. Влажна зона и гориста местност, интегрирана с обществени градини, ще се движат покрай някогашните коловози на нивото на земята.

В западния край жилищен квартал със смесено предназначение ще приютява временно спортистите за Зимните олимпийски игри в Милано 2026. След Олимпиадата той ще бъде адаптиран за постоянна жилищна общност от няколко поколения. В тази зона ще се помещава и голям обществен площад с пространства за упражнения на открито, камиони с храна, съвместни дейности и обществени събития.

Международният екип зад проекта включва OUTCOMIST, Diller Scofidio + Renfro, PLP Architecture, Carlo Ratti Associati и Arup. Те спечелиха конкурс с дизайна си, изпреварвайки 46 други отбора, представляващи близо 330 студия.

„Парко Романа носи най-новото мислене за „15-минутния град“, като има за цел да осигури всичко необходимо за ежедневния живот в рамките на кратка разходка из квартала“, казаха от Carlo Ratti Associati . „Фокусът върху пешеходците и колоезденето свежда до минимум зависимостта от автомобили и активира нови пътеки към и през обекта, образувайки коридори, интегрирани с нови обществени площади, които действат като естествени места за събиране на пресечката на основните пешеходни маршрути.“

Изображения Carlo Ratti Associati

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*