44 влака с батерии тръгват из Германия

Германия ще използва още 44 акумулаторни електрически влака, закупени от производителя на влакове Stadler. Поръчката е дело на три регионални германски железопътни оператора и ще бъде координирана от DB Regio – дъщерно дружество на Deutsche Bahn, оператор на градски и регионални влакове в Германия.

Електрическите влакове ще черпят енергия от своите батерии и ще бъдат дълги 55 метра. С подобна „допълнителна“ дължина те ще позволят „възможно най-висок пътнически капацитет“ за маршрути, по които пътуват много хора. Влаковете ще влязат в експлоатация по 8 железопътни линии Южен и Западен Пфалц от декември 2025 г. Те ще заемат мястото на настоящите дизелови двигатели, теглещи влаковете по тези линии.

Пробегът на новите електрически влакове с батерии е 80 до 180 км, демонстрирани при тестването. Влаковите трасета по тези маршрути имат и въздушни проводници за презареждане на всеки 48 км или по-малко. Тези въздушни линии имат достатъчно мощност да захранват влака и да презареждат батериите едновременно. Това осигурява на влаковете достатъчно мощност, за да изпълнят докрай своите маршрути.

„До 2040 г. ние от Deutsche Bahn искаме да станем напълно климатично неутрални,“ заяви Майк Дрезер, ръководител на регионалното управление на DB Regio, по повод новата придобивка. „Алтернативните задвижвания и алтернативните горива са съществена част от постигането на тази цел. Ето защо ние сме доволни… от избора на екологична технология и ще можем да приложим тази технология в новия транспортен договор“.

Друга възможност за алтернативно ЖП движение по неелектрифицирани трасета са водородните влакове.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*