Влакови вагони от въглеродни влакна олекотяват композициите

Олекотени вагони от въглеродни влакна щадят ЖП трасетата и намаляват потреблението на енергия (фото: revolutionvlr.com)

Олекотена конструкция за влакови вагони може да олекоти влаковите композиции и да ги направи по-икономични. Revolution VLR може да помогне за разширяване на железопътните мрежи и повторно отваряне на исторически ЖП линии. С лека каросерия, направена от рециклирани въглеродни влакна, тази екологична опция за пътуване допринася за намаляването на емисиите.

TRB Lightweight Structures и Transport Design International (TDI) са работили съвместно за създаването на модулен композитен корпус за вътрешните и външните стени на вагоните. По-лекият дизайн означава по-ниска консумация на енергия. Същевременно той отговаря на стандартите за безопасност на железопътната индустрия.

Формованите въглеродни влакна и ядрото от рециклирана пяна се състоят от модулни панели. Биосмола от полифурфурилов алкохол (PFA), получена от захарна тръстика, е използвана като устойчива алтернатива на фенолните смоли. Екологичните технологии и материали, комбинирани в случая, са използвани за направата на Revolution VLR Demonstrator – вагон, който е с 40% по-лек от традиционните тежки железопътни превозни средства с подобен капацитет. VLR влаковете могат да се движат както по съществуващите линии, така и по по-лека релсова инфраструктура.

„Нашите леки структурни модулни панели не само допринесоха значително за намаляване на общото тегло от 16 тона, но също така бяха получени от устойчив източник,“ подчерта Линдън Нюман, водещ инженер в TRB Lightweight Structures. Пол Салкелд, директор по дизайн в TDI, добави: „Revolution VLR не само позволява изграждането на по-леки превозни средства, но и подпомага подмяната на части при поддръжка, което е ключов фактор за дълготрайността.“

Revolution VLR разполага с климатик и зарядни устройства за лична електроника на борда и може да бъде конфигуриран по множество начини за различни приложения на железопътните линии. Хибридните захранващи агрегати намаляват консумацията на енергия, като позволяват на влаковете да работят в напълно електрически режим при ниски скорости.

Олекотяването на влаковете означава и по-малко износване на релсите и коловозите и намалени разходи за поддръжка. Всеки вагон побира до 56 пътника и може да се движи със скорост до близо 100 км/ч.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*