Твърдотелните батерии могат да намалят CO2 емисиите на колите с над 30%

Твърдотелните батерии биха могли да намалят въглеродния отпечатък на акумулаторите за електрически превозни средства (ЕПС) с 29% в сравнение с днешните течни литиево-йонни батерии. Освен това биха могли да го намалят още повече, ако използват устойчиви материали. Това твърди еко-групата Transport and Environment (T&E) въз основа на сравнение на една от най-обещаващите твърдотелни батерии с литиево-йонна технология и използване на устойчиви източници на литий.

Според анализите, въглеродният отпечатък на батерията може да бъде намален с до 39%.

Европейската климатична група призова за стимули за намаляване на въглеродния отпечатък в новите регламенти за батериите за електромобили, които се подготвят от Европейския парламент и страните-членки на Европейския съюз. „Електрическите превозни средства вече са много по-добри за планетата“, каза в изявление Сесилия Матеа от T&E. „Но технологията за твърдотелни батерии е важна промяна, защото тяхната по-висока енергийна плътност означава много по-малко материали и следователно много по-малко емисии, необходими за производството им.“

Твърдотелните батерии, които използват твърд керамичен материал вместо течни електролити за пренасяне на тока, могат да съхраняват повече енергия. Способни са да се зареждат по-бързо и да предлагат по-голяма безопасност от течните литиево-йонни батерии.

Някои производители на автомобили, сред които Ford и BMW, вече работят с разработчици на твърдотелни батерии с надежда този нов вид акумулатори да се появяват в електромобилите през втората половина на десетилетието.

Твърдотелните батерии изискват по-малко графит и кобалт, което означава и по-етично производство на акумулаторите. По отношение на лития T&E казва, че новите методи за добив чрез геотермални кладенци отделят много по-малко CO2 от по-често използваните източници, включително добива на литий от твърди скали.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*