Водороден SUV се зарежда с касетки като тонер

Електромобилите стават все по-скъпи заради глобалния недостиг на литий за техните литиево-йонни батерии. Ала NamX предлага изискано решение: „водородно превозно средство“, което се презарежда чрез касетки, подобно на принтерите с техните тонер-касети.

Мнозина побързаха да определят водородните превозни средства за мъртви, още преди да са родени. Повечето водачи вярват, че електрическите коли с батерии ще надделеят. Но в момента и двете технологии са изправени пред предизвикателства.

Електромобилите се движат с батерии, а литият за тях е оскъден и става все по-скъп. Зарядна инфраструктура има, но все още е слабо развита. Водородните коли пък трябва да се зареждат със „зелен“ водород. И те също имат проблем със зарядната инфраструктура.

На фона на тези трудности превозните средства с водородни горивни клетки все пак предлагат достатъчно сериозна алтернатива на ДВГ автомобилите, когато става дума за изминаване на големи разстояния.

Афро-европейската марка NamX и нейният партньор Pinifarina са разработили много добре изглеждащо „водородно превозно средство“ (HUV), задвижвано от сменяеми водородни касети. Ако човек не може да намери водородна станция, NamX изпраща касети до дома или където и да е другаде, където потребителят има нужда от тях. И компанията казва, че след време ще можете да ги използвате за захранване и на други устройства.

Всяка касета, когато е пълна, съдържа достатъчно водород, за да осигури около 150 км пробег. Возилото има място за шест, за общ пробег от 800 км.

Pininfarina е проектирал тази кола, започвайки от задницата към предницата, превръщайки мястото за касетите в интересен визуален акцент на колата с техните зелени неоново осветени слотове зад прозрачен капак над задната броня. Изглеждат атрактивно и са добра реклама, без спор.

От гледна точка на производителност, тези машини ще бъдат динамични, но без излишно „изхвърляне“. Базовият модел има задвижващ механизъм със задно задвижване с мощност 300 к.с., ограничена максимална скорост от 200 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди. Версията GTH увеличава параметрите: задвижване на всички колела, 500 к.с., 250 км/ч и 4,5 секунди за ускоряване.

NamX вече приема предварителни поръчки, но има много работа, преди този концептуален автомобил да стигне до производството. Компанията е планирала първите си доставки за началото на 2026 г.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*