BP са знаели за проблем с безопасността „седмици преди взрива“

Платформата Deepwater Horizon, 21 април 2010. На 22 април платформата потъна, а от кладенеца и до днес блика суров петрол.

Работник от нефтената платформа „Deepwater Horizon“ на British Petroleum е идентифицирал теч по оборудването за безопасност на платформата и то седмици преди експлозията, съобщи BBC. Тайрън Бентън твърди, че течът не е бил поправен навреме, но вместо това дефектното устройство е спряно и е заложено на друго. Според BP собствениците на стенда от Transocean са отговорни за експлоатацията и поддържането на тази част от оборудването.

Платформата Deepwater Horizon, 21 април 2010. Ден по-късно платформата потъна, а от кладенеца и до днес блика суров петрол.

Transocean от своя страна настояват, че преди аварията са провели необходимите изпитания на устройството и те са преминали успешни.

Междувременно BP обяви, че разходите й за преодоляване на бедствието вече са се увеличили до 2 млрд. долара.

На 20 април, когато платформата „Deepwater Horizon“ избухна, убивайки 11 души, предпазителят срещу взривяване – BOP – се е развалило. Бидейки най-критичната част от оборудването за безопасност на платформата, тези модули са проектирани да предотвратят бедствия точно като разлива на петрол в Мексиканския залив.

Предпазителят представлява гигантска ножица, предназначена да пререже и запечата основната тръба на кладенеца. Контролният модул на практика е мозъкът на предпазителя и съдържа електроника и хидравлика. Именно това е мястото, където – според Бентън – е бил открит проблемът.

Видяхме теч на модула, и когато видяхме теча, съобщихме на хората от компанията, – казва Бентън относно по-раншния проблем, който е идентифицирал. – Те имат една контролна стая, откъдето биха могли да го изключат и да включат другия, така не се налага да спрат производството.“

Професор Тед Пацек, петролен експерт в Университета на Тексас, е категоричен в оценката си: „Това е неприемливо. Ако видите каквото и да е свидетелство, че предпазителят не функционира правилно, трябва да го оправите по някакъв начин, каквото и да ви коства това“. Според Бентън, той и неговият надзорник са уведомили по електронна поща BP и Transocean за теча още когато са го открили.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*