Три бариери пред навлизането на електромобилите

Пазарът на електрически автомобили има да извърви дълъг път, за да преодолее бариерите, които в момента спъват прогреса му.

Д-р Бен Лейн от whatgreencar.com твърди, че налице са три въпроса, които стоят пред потенциалните купувачи и респективно пред развитието на пазара на електрическите превозни средства. Това са въпросите за цената, живота на батериите и пробега. Всеки от тези въпроси е достатъчно важен и значим, толкова, че всеки поотделно може да се окаже решаващ за целия пазар.

Глобалният пазар на електрически превозни средства би трябвало да се утрои до 2015 г., според прогнози на „JD Power and Associates“. Този процес обаче е под въпрос и според д-р Лейн, ако капиталовите разходи са твърде високи, растежът няма да се случи без правителствена подкрепа за придобиването на „зелен“ автомобил.

Важно е също така и какви сигнали ще подадат правителствата. Те могат да включват придобиване на електрически автомобили за самите правителствени агенции и ведомства, както и инвестиции в изграждане на необходимата инфраструктура за зареждане на батериите на автомобилите.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*