Европа прави важна крачка към инфраструктурата за електрически автомобили

Производителите на автомобили в Европа направиха една стъпка в посока създаване на инфраструктура за електрически автомобили, след като постигнаха споразумение за единен стандарт за щепселите и контактите, предназначени  за бавно нощно зареждане на батериите на електрическите автомобили, които ще се появят на пазара в най-скоро време.

Асоциацията на Европейската автомобилна индустрия ACEA заяви, че изготвената от нея препоръка ще даде възможност на ЕС да постигне бърз напредък в изграждането на общи системи за зареждане за електрически превозни средства (EVS), като модела Tesla.

„Ние искаме да се избегне ситуация, при която клиентът да трябва да носи множество кабели, за да може да зарежда автомобила си в различните градове, региони и страни, както е в момента картината с мобилните телефони”, каза генералният секретар на ACEA Иван Ходак.

Предложението на индустриалната организация предвижда преходен етап за следващите няколко години, предхождащ налагането на единен интерфейс за устройствата за бавно зареждане на електромобилите до 2017 г., адекватен на 220-волтовите мрежи в  Европа.

Очаква се най-вече частни лица да зареждат батериите на своите електрически автомобили през нощта, докато бързото зареждане по дневно време ще отнема около час.

Наред с развитието на най-безопасните, най-мощните литиево-йонни батерии за автомобили, договарянето на единна норма за зареждането на тези батерии се счита за отенциално конкурентно предимство в момент, който мнозина мениджъри виждат като зората на една нова ера за индустрията.

ACEA заяви, че европейските спецификации могат да се окажат основата на глобален стандарт, тъй като производителите от Япония и Южна Корея са били тясно нгажирани с разработването на съвместната препоръка за европейския пазар.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*