Комуналните дружества трябва да подходят умно, за да внедрят умните електро-мрежи

Това вероятно не е новина за клиентите, но енергийна компания сега осъзнават, че хич не ги бива в маркетинга.

В продължение на години „умните“ електрически мрежи бяха изтъквани от политиците, технологичните компании и комуналните дружества като начин да се направи мрежата по-надеждна, ефективна и по-чиста. Но според нови изследвания се оказва, че в по-голямата си част потребителите все още не разбират как една цифрова мрежа с двупосочна комуникация има някакво значение за тях самите.

След като вече са видели реакциите на потребителите към интелигентните инсталации Калифорния, комуналните дружества там вече са пределно наясно колко важно е да се предаде посланието за ползите от новите технологии в електропреносна мрежа. Експертите са достигнали до извода, че потребителите трябва сами да осъзнаят смисъла на усилието за добавяне на нови технологии към мрежата. За да са ангажирани потребителите, комуналните дружества пък трябва да престанат да ги третират като монолитен блок от „таксо-плащатели“ и да започнат да се отнасят към тях като с клиенти, които искат да запазят.

„Връзката със собствениците на домовете е в самото си начало, – казва Майкъл Морис, главен изпълнителен директор на ютилити фирмата AEP. – Няма нищо секси в това да се въртиш наоколо с някакви нови електромери – не е като да пуснеш мачове на живо по техния iPhone или iPad, така че трябва да проявим малко повече уважение към същността на връзката с клиентите“.

Клиентите на електроразпределителните дружества в САЩ очакват надеждни услуги и електричество, когато то им е необходимо. Занапред обаче те ще искат и по-добри начини за управление и намаляване на използването на енергия по чисто икономически причини, заяви Джим Роджърс, шеф на Duke Energy.

Въпреки че цените на електроенергията са спаднали значително през последните две години заради рецесията, натискът върху цените в посока нагоре – и то в световен мащаб – расте, предвид нарастващото търсене на енергийни ресурси и използването на електроенергия като цяло. Помагайки на потребителите да управляват енергопотреблението в дома си, комуналните дружества имат полза, защото клиентите им ще чувстват, че имат повече контрол.

Но голото инсталиране на „умни“ измервателни уреди, без добра информационна и маркетингова кампания, е грешка, особено ако клиентите видят подобен ход като отнемане на правото на избор, казва Роджърс.

За да има положителен ефекто от интелигентните измервателни уреди, комуналните дружества трябва да проследят отзивите и да предоставят нова пакет от продукти, които предвиждат различни ползи, така че решението им да въведат смарт-електромерите да не звучи като директивата „мама знае най-добре, затова ще стане по този начин“. Потребителите трябва да имат право на избор и да усещат това – само така ще намалее вероятността от отпор.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*