Електрически автобус счупи рекорд за изминато разстояние

Електрическите автобуси са чудесна алтернатива на дизеловите, които бълват облаци черен дим и пълнят въздуха ни с отровни частици.Тте обаче страдат от едно голямо ограничение: пробега. В Северна Каролина Proterra иска да промени това: един от електрическите автобуси на производителя счупи световния рекорд за най-много милим пропътувани за един ден. По време на серия от стандартните изпитания преди доставката един автобус на Proterra е изминал 1120 километра за 24 часа.

Proterra-700-mile-bus-record

Автобусът се е движил средно с 46,4 км/ч – скорост, която имитира средната скорост на шофиране в града. През това време климатичната система в него е работела пълноценно – така, както би работила, ако автобусът би бил пълен с пътници.

Автобусът е спирал периодично за зареждане чрез бърза система за зареждане, която може да захрани батериите на автобуса за по-малко време, отколкото е необходимо за зареждането на един телефон.

„Този рекорд е окончателно доказателство, че електрическите автобуси съчетават всички дълготрайността и функционалността на конвенционалните автобуси със значително намаляване на общите разходи за притежание, консумацията на енергия и парниковите емисии“, коментира Гарет Микита, главен изпълнителен директор.

Следващата спирка за неуморния автобус е да влезе в експлоатация в югоизточната част на САЩ.

Морската гара в Кинмен се захранва със соларна енергия

Захранван със слънчева енергия център за обслужване на пътници за морското пристанище на Кинмен в Тайван са проектирали Dinkoff Architects.

southwest-bird-view1

Пристанището се счита за емблематична „врата“ към Кинмен, затова е било решено да се проектира сграда, която улавя усещането за местната култура и история.

Извитата покривна конструкция заимства облика си от носовете и формите на корабите, които пристигат. В известна степен цялата сграда прилича на огромен кораб. От друа страна тя заимства спускащите се контурни линии на покривите от местната историческа архитектура.

Архитектите са се постарали да вградят всички изисквания за LEED секртификация при проектирането.

В допълнение към покривните слънчеви панели, монтирани отгоре върху сградата така, че да изглеждат интегрална част от нея, архитектите са добавили и различни устройства за намаляване на затоплянето от слънчевото греене. Това води до намаляване на разхода на енергия.

northwest-street-view1 southeast-bird-view1 interior-3 northeast-street-view

 

Еколози съдят US правителството, за да впише дивите пчели като застрашен вид

Какво трябва да се случи с даден вид насекомо, за да се окаже вписано в списъците на застрашените и изчезващите видове? Това е въпросът, някои еколози в САЩ си задават след неуспешен опит да накарат местните власти да впишат земните пчели в списъка на изчезващите видове. Еколозите от Xerces Society са толкова разочаровани от липсата на отговор, че са подали съдебен иск срещу редица американски правителствени агенции, за да привлекат вниманието към проблема.

bumble-bee-328853_600

Снимка: werner22brigitte, CC-1.0

Заболявания, унищожаване на местообитанията и пестицидите съсипват пчелните популации в САЩ и по света. Земната пчела, чиито бройки са намалели с около 95 процента в сравнение с други видове, изглежда намалява с обезпокоителна скорост. Учените не са сигурни какво точно причинява изчезването на насекомото, но вече е явно, че видът е в риск и природозащитниците искат той д бъде защитен.

Миналата година Xerces внесе петиция в Министерството на вътрешните работи с настоаване земната пчела да бъде вписана сред застрашените видове. Ала еколозите така и не получиха отговор. Сега обществото съди Министерството на вътрешните работи, наред с Агенцията по рибата и дивеча в САЩ. В техния списък на застрашените видове няма никакви пчели, посочени като застрашени. Еколозите се надяват с радикалните си мерки да привлекат внимание към проблема и да провокират някакво действие от страна на агенциите.

Самолетите на British Airways от 2017 г. ще летят с гориво от боклук

Докато повечето наземни транспортни средства могат да бъдат електрифицирани и да се захранват с чиста енергия, при самолетите нещата са малко по-сложни. Повечето самолети ще продължат още дълго да се нуждаят от течни горива с висока енергийна плътност. Точно сега това означава продукти от изкопаеми горива. Но какво би станало, ако бихме могли да създадем самолетно гориво от източници, които са най-малкото въглеродно неутрални?

Снимка: Wikimedia

Снимка: Wikimedia

Това се опитват да постигнат British Airways в партньорство с вашингтонската Solena Fuels.Фирмата е обещала да произвежда 50 000 тона самолетно гориво годишно от … твърди битови отпадъци. Аха, боклук!

Това ще бъде първият път, когато отпадъците ще се използват за производството на течно самолетно гориво. Solena използва процеса на газификация Fischer-Tropsch и е инвестирала солидни пари (около 600 000 000 щатски долара) в технологията.

След като боклукът бъде рочистен от опасни и рециклируеми материали, той ще се изгаря в камера с ниско-кислородна среда, която произвежда синтетичен газ.

„Това, което ние добиваме по този начин, е много чисто, високо качестено гориво,“ каза представител на фирмата по време наконференция за биогорива в САЩ.

Превръщането на боклука в течно гориво осигурява два пъти енергия, отколкото изгарянето на отпадъцитe за производство на електроенергия за комунални цели, казват още от фирмата.

Последните анализи на жизнения цикъл на горивото показват, че то може да намали емисиите на парникови газове с до 95 процента в сравнение с изкопаемите горива. Да не говорим за избегнатите емисии на метан – газ с 30 пъти по-голям парников потенциал пт въглеродния диоксид.

Ако всичко върви по план, British Airways ще може да захранва своите самолети, летящи от Лондон до Ню Йорк, с „боклучено“ гориво още през 2017 г.

Плаваща слънчева ферма ще осигурява електричество за Сингапур

Има редица странни(или меко казано интересни) идеи за плаващи слънчеви електроцентрали, но Сингапур може да бъде първата страна, която ще приложи в действителност тази концепция – плаващата слънчева ферма.

Сингапур се отличава с уникални обстоятелства, които го правят чудесен кандидат за бързото навлизане на плаващите соларни панели. Страната има изключително висока гъстота на населението (# 2 в света по отношение на гъстота на населението ), ограничена земя и дори ограничени покривни пространства, но пък доволно много водни ресурси, върху които да „плесне“ няколко слънчеви ферми.

Снимка: William Cho, CC BY-NC-SA 2.0

Снимка: William Cho, CC BY-NC-SA 2.0

Планът е на Националната агенция по водите в Сингапур и Обществения съвет на комуналните дружества (PUB). Той предвижда на вода да бъде пусната плаваща система за слънчева енергия (плаваща слънчева ферма). Соларният парк ще бъде изграден на язовир Тенгех. Заедно с няколко местни покривни проекта за слънчева енергия той ще осигурява електричество като за около 1000 местни домове.

Строителството на проекта се очаква да започне този месец. Проектът за плаваща слънчева ферма всъщност е одобрен още през 2011 година. Не е ясно какво е забавило реализацията му, но без съмнение този драматичен спад в цените на слънчевите панели през последните няколко години ще помогне на реализацията на такива проекти и ще ги направи много по-достъпни и конкурентни.

Що се касае до съответния екологичен ефект от соларните панели върху водното пространство, авторите на идеята са категорични, че резултатите ще са все положителни. Проектът даже ще донесе някои желани странични ефекти. Той ще намали загубата на вода от изпарение и се очаква да намали растежа на водорасли.

Но един от най-големите предимства на проекта без съмнение остава това, че няма да изисква използването на земя – много ограничен и скъп ресурс.

Кабина за наблюдение е построена от чисто дърво и рециклирани прозорци

Дали има смисъл от наблюдателните кабини за наблюдение над околната природа може много да се спори – за някои това е безмислено, за друго е съвсем естествено. Така или иначе те се прават и ето, че норвежкото студио TYIN Tegnestue е построило по съвсем екологичен начин тази „кабина на кокили“ с изглед към скалистия пейзаж на Норвегия. Наречена „Lyset paa Lista“, кабината е дървена и е изготвена от група от 50 местни собственици на земя с помощта на студенти.

TYIN-Tegnestue-Wooden-Cabin-Lyset-paa-Lista-lead

Местните хора в отдалечения район „Листа“ помолили TYIN Tegnestue да създаде малка постройка, която да привлича посетители и потенциални инвеститори в района. С помощта на студенти по архитектура от Мексико и Норвегия те създали тази малка дървена кабина, чрез която хората да могат да се докоснат до красивия пейзаж. Кабината е достъпна чрез 58-метров издигнат път, който играе ролята и на издигната тераса.

Постройката е напраавена от местно дърво и рециклирани прозорци. Неговата основа има слабо въздействие върху земята, защото е издигната на дървени стълбове, забити в песъчливата почва. Интериорът е изпълнен с естествена светлина. Вътре има табели с информация за района.

Завършена само за 3 седмици, кабината е станала възможна благодарение на местните жители, които любезно помогнали с храни, материали и инструменти и машини, за да направят този дървен навес – сбъдната мечта.

TYIN-Tegnestue-Wooden-Cabin-Lyset-paa-Lista-7 TYIN-Tegnestue-Wooden-Cabin-Lyset-paa-Lista-6 TYIN-Tegnestue-Wooden-Cabin-Lyset-paa-Lista-5 TYIN-Tegnestue-Wooden-Cabin-Lyset-paa-Lista-4 TYIN-Tegnestue-Wooden-Cabin-Lyset-paa-Lista-3 TYIN-Tegnestue-Wooden-Cabin-Lyset-paa-Lista-2

Как да живеем екологично

Уникална общност от модерни зелени домове се гуши в пустинята в ЮтаУникална общност от модерни зелени домове се гуши в пустинята в Юта

Сгушена в пустинята на Юта, далеч от очите на любопитния свят, се крие... »

Бристол ще се грее с екологична топлофикационна мрежаБристол ще се грее с екологична топлофикационна мрежа

Новоизбраният кмет на Бристол - Марвин Рийс – е одобрил първата... »

Пасивни слънчеви апартаменти са екологични социални жилища в АвстралияПасивни слънчеви апартаменти са екологични социални жилища в

Социалните жилища нерядко представляват мизерни помещения в... »

[→YD Recent Posts Widget]

реклама

реклама

Приятели на GreenTech.bg